ČEZ Distribuce spustila pro starosty Krizový informační systém

29.08.2018 7:34 | Zprávy

ČEZ Distribuce ze Skupiny ČEZ spustila nový Krizový informační systém pro města a obce (KISMO).

ČEZ Distribuce spustila pro starosty Krizový informační systém
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Ten energetikům umožňuje v jeden okamžik vybrané kraje, obce s rozšířenou působností či konkrétní municipality a jejich registrované zástupce varovat či informovat o zvýšené poruchovosti, nebo kalamitním stavu a po zjištění příčiny poruchy také o předpokládaném času obnovení dodávek elektřiny. Jedinou podmínkou je registrace (ZDE) starostů v distribučním systému a pravidelná aktualizace poskytnutých údajů.

Polovina obcí již možnost registrace využila

Občas nastanou situace, kdy se zástupci municipalit aktivně potřebují spojit s energetiky. Pro takové případy byla již před časem zřízena speciální linka s přednostním odbavením. Ta nejprve sloužila pouze pro krizové řízení, ale cca před 1,5 rokem se po úpravě softwaru zajišťující provoz call centra, podařilo linku otevřít i dalším zástupcům municipalit. „Na přednostní linku je již registrována přibližně polovina obcí a každým dnem přibývají nové registrace,“ vysvětluje Michaela Kociánová, manažerka útvaru Obsluha klientů ČEZ Distribuce. „Výhodou této linky je její dostupnost 24 hodin 7 dní v týdnu a také skutečnost, že se na ni dovolají pouze registrovaní uživatelé, a to jen z konkrétního při registraci uvedeného telefonního čísla,“ dodává Kociánová. Při rozsáhlých výpadcích bývá Call centrum zahlceno telefonáty občanů a spojení s operátorkou může trvat delší dobu. Starosta může na této speciální lince získat informace přednostně a v rámci krizového řízení pak dále jednat.

Další pomoc obcím v podobě distribuční příručky i regionálních reprezentantů

ČEZ Distribuce vydala také novou příručku „Řešení při mimořádných událostech v distribuční soustavě“ (ZDE). „Ta vznikla na základě zkušeností při řešení následků po ničivém orkánu Herwart a má sloužit především starostům i členům krizových štábů. Distribuční příručka má především zástupcům samospráv ukázat, kam se obrátit v případech výpadku proudu, jaký je postup distribuční společnosti při mimořádných událostech a jak na případné bezproudí připravit obec i občany,“ vysvětluje Ondřej Horák, vedoucí odboru obsluha klientů pro veřejný sektor ČEZ Distribuce. V rámci svého zásobovacího území společnost příručku distribuovala do všech měst a obcí.

Spolupráci s obcemi a kraji nejen při mimořádných událostech zajišťují ve společnosti ČEZ Distribuce regionální reprezentanti. Ke zřízení těchto speciálních pozic se společnost ČEZ Distribuce rozhodla na základě průzkumu mezi starosty, ze kterého vyplynulo, že by starostové pro řešení svých záležitostí uvítali přímý kontakt. Při rozsáhlých kalamitách to samozřejmě platí dvojnásob. Společnost ČEZ Distribuce proto nově regionální reprezentanty využívá i v rámci krizového řízení a při mimořádných událostech v distribuční soustavě jsou ve spojení především s krajskými krizovými štáby, odkud je pomoc koordinována dále.

V rámci běžné agendy pak regionální reprezentanti řeší požadavky na koordinace investičních akcí, přeložky, plánované odstávky i připojení nových lokalit.

Bezplatná kontaktní linka ČEZ Distribuce 800 850 860

Zatím poslední rozsáhlá přírodní katastrofa s ničivými důsledky pro distribuční síť se prohnala Českou republikou loni v říjnu, šlo o orkán Herwart. ČEZ Distribuce tehdy kvůli množství poruch vyhlásila kalamitní stav v osmi krajích. Bez proudu se ocitlo celorepublikově na 630 tisíc odběrných míst, na Call centrum volalo v jeden okamžik až 80 tisíc lidí a jen v průběhu prvního dne orkánu se snažilo dovolat více než 1 milión lidí.

K dispozici všem klientům ČEZ Distribuce je bezplatná kontaktní linka 800 850 860, která slouží pro hlášení poruch i řešení distribučních požadavků.

ČEZ Distribuce, a. s. ze Skupiny ČEZ provozuje na území České republiky vedení v délce 164 265 km s 3,6 mil. odběrných míst. Společnost působí na území krajů Plzeňského, Karlovarského, Ústeckého, Středočeského, Libereckého, Královéhradeckého, Pardubického, Olomouckého, Moravskoslezského a částečně v kraji Zlínském a Vysočina. Postupnou modernizací, plánovanou rekonstrukcí zařízení distribuční soustavy a proaktivním přístupem stabilně zvyšuje a zajišťuje kvalitní a spolehlivé dodávky elektřiny a plní rostoucí požadavky klientů. Cílenými investicemi do distribučního zařízení je umožňován další rozvoj české ekonomiky a vytvářen prostor investorům a tím i novým pracovním místům v regionech.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

16:14 Hospodářská komora: Umělou inteligenci používá jen více než čtvrtina českých firem

Téměř 70 procent českých firem zatím nepoužívá umělou inteligenci (AI) ve svém podnikání. Ale více n…