ČEZ: S jarem opět vyjely dukovanské autobusy s přepravou kol. Letos už posedmé

20.04.2022 8:24 | Komerční článek

K elektrárně autobusem a nazpět na kole. Oblíbenou přepravní službu využívají především zaměstnanci dukovanské elektrárny. Letošní sezónu zahájili i přes aprílové počasí desítky nadšených cyklistů. Zejména ranní přeprava kol přispívá k vyšší bezpečnosti v hodinách s dopravní špičkou a podporuje zdravý životní styl zaměstnanců. Cyklobusy je možné využít až do konce října.

ČEZ: S jarem opět vyjely dukovanské autobusy s přepravou kol. Letos už posedmé
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Sedmou sezonu přepravy jízdních kol zahájili energetici na čtyřech pravidelných linkách z Třebíče do Dukovanech. Každý nosič kol umístěný na zadní části čtyř autobusů pobere 5 jízdních kol. Přeprava probíhá v pracovní dny a místo je možné předem zarezervovat na internetu. O službu mají zájem převážně zaměstnanci, kteří využívají cestu z práce ke sportu a zdravému životnímu stylu. Na cestu domů se mohou vydat mimo dopravní špičku a využít vedlejších komunikací a cyklostezek. K úschově kol v průběhu práce má elektrárna pro zaměstnance-cyklisty připravené dvě kolárny.

„Mezi naše priority rozhodně patří zdraví a bezpečnost našich zaměstnanců. Podporujeme proto řadu aktivit, mezi které spadá i možnost jízdy z práce domů na kole v jaderných elektrárnách. Navíc tím pomáháme i životnímu prostředí,“ říká Kateřina Bohuslavová, ředitelka útvaru ESG Skupiny ČEZ.

Vedle přepravy kol dukovanská elektrárna dlouhodobě podporuje rozvoj cyklostezek a cyklotras. V přímé spolupráci s elektrárnou vzniklo u obcí Dalešice, Valeč, Hrotovice několik kilometrů cyklostezek, které tvoří součást pravděpodobně nejdelší připravované funkční cyklostezky u nás z Třebíče do Dukovany. Snižování zátěže z dopravy do práce podporuje elektrárna také podporou sdílených jízd do práce a možností dobíjení elektroaut a elektrokol z dobíjecích stojanů s čistou bezemisní energií.

Pravidla pro využívání cyklobusů:

  • Kola se přepravují pouze ve směru do EDU. 
  • Kola je možné připevnit pouze na výchozí zastávce. Z kapacitních a prostorových důvodů nelze umožnit nástup s koly v jiných zastávkách, než jsou vybrané výchozí zastávky.
  • Autobusy s přepravou kol jsou připraveny na výchozí zastávce spoje vždy 10 minut před časem odjezdu spoje.
  • Cestující s kolem je povinen být v zastávce 10 minut před odjezdem autobusu.
  • Cestující je povinen provést předem rezervaci místa na nosiči prostřednictvím aplikace ZDE. Rezervace je možná nejdříve týden před jízdou.
  • Cestující přistaví kolo k nosiči, kde si ho od něj převezme řidič a připevní ho na nosič, případně poskytne řidiči součinnost při uložení kola do nosiče.
  • Cestující je povinen odstranit z kola lahve, pumpičky, svítilny, blatníky a další doplňky, které nejsou pevně uchyceny. Za případné ztracené věci z kola dopravce nenese odpovědnost.
  • Max. kapacita nosiče je 5 kol.
  • Nepřepravují se motokola a elektrokola.
  • Kolo bez doprovodu se nepřepravuje (cestující musí jet autobusem).

Přeprava probíhá na linkách:

  • linka č. 19 s odjezdem z výchozí zastávky Třebíč-Borovina
  • linka č. 20 s odjezdem z výchozí zastávky Třebíč-Telecom
  • linka č. 22 s odjezdem z výchozí zastávky Třebíč-Telecom
  • linka č. 25 s odjezdem z výchozí zastávky Třebíč-Borovina

Od začátku roku elektrárna Dukovany vyrobila 4 097 333 megawatt hodin elektřiny. Dukovany a Temelín jsou zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSSZ připravila digitalizaci všech ostatních dávek nemocenského pojištění ke spuštění od 1. 1. 2025

7:14 ČSSZ připravila digitalizaci všech ostatních dávek nemocenského pojištění ke spuštění od 1. 1. 2025

Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) připravila technické řešení pro digitalizaci dalších dáve…