„Mít své finance pevně v rukou je pro život v každém věku nezbytné. Právě v tomto ohledu má však česká populace velké mezery a ČSOB se je pomocí Nadačního programu vzdělání snaží doplňovat. V rámci programu se zaměřujeme především na děti, seniory a na osoby se sociálním či jiným znevýhodněním. Letos jsme podpořili mnoho zajímavých projektů. Například v rámci výukového programu organizace Euforall se děti z dětských domovů vcítí do role filmařů a natočí krátké filmy ze života banky,“ řekl Ondřej Škorpil, ředitel Kanceláře představenstva ČSOB.
Největší finanční podporu získal projekt organizace Elpida, který si klade za cíl vzdělávat seniory a vytvořit pro ně v rámci seminářů bezpečné prostředí ke sdílení jejich problémů s ostatními seniory. Projekt od Nadačního programu získal 293 000 Kč. Druhý nejvyšší grant, 264 308 Kč, získalo pokračování projektu občanského sdružení Euforall z minulého roku, který děti z dětských domovů interaktivní formou seznamuje se základy finanční gramotnosti. Komise letos posoudila 109 žádostí v celkovém objemu 18 798 737 korun. U projektů se zkoumal jejich cíl, potenciální přínos a dopad, jejich společenský rozměr, finanční stránka a předpoklady k realizaci.
ČSOB Nadační program vzdělání je určen pro české nevládní neziskové organizace registrované jako občanská sdružení, nadace a nadační fondy, obecně prospěšné společnosti, účelová zařízení církví, obce a sdružení obcí a příspěvkové organizace, které chtějí zvýšit finanční gramotnost u dětí, nebo dospělých.
Vítězné projekty:
Finanční gramotnost pro střední školy
Organizace: ABC Finančního vzdělávání, o.p.s.
Dnešní středoškoláci jsou rizikovou skupinou s významnou perspektivou k pozitivní změně. Aktuální zavádění výuky finanční gramotnosti je už ale příliš nezasáhne. Cílem projektu je posílit finanční znalosti studentů 3. a 4. ročníků vybraných škol – upozornit je na hlavní rizika, ukázat některé triky poskytovatelů půjček, posílit dlouhodobější uvažování, ukázat smysl a motivovat k dalšímu posilování znalostí.
Projekt podpořen částkou 107 000,- Kč.
---
Finanční gramotnost interaktivní formou
Organizace: EUFORALL, o.s.
Z minulého roku pokračujeme ve spolupráci se sdružením EUROFALL. Cílem jejich projektu je rozšířit nabídku neformálního vzdělávání v oblasti bankovnictví a poštovních služeb dětem z partnerských dětských domovů, a to formou zážitkové metody výuky. Letos se z dětí stanou herci a filmaři – za úkol dostanou natočit krátké filmy na téma „Život v bance“.
Projekt podpořen částkou 264 308,- Kč.
---
Finanční vzdělávání zdravotně postižených
Organizace: Centrum služeb pro sluchově postižené, o.s.
Cílem projektu je seznámit zdravotně postižené s problematikou financí v běžném životě. Naučit je rozeznávat podstatné věci při plánování rodinného rozpočtu, sestavovat rodinný rozpočet, na co si dát pozor při uzavírání různých typů pracovních a obchodních smluv, ručení při půjčkách apod. Speciální program je určen především pro neslyšící, kteří mají komunikační bariéru a informace se k nim mohou dostat ve zkreslené podobě.
Projekt podpořen částkou 90 000,- Kč.
---
Posílení vědomí o finanční gramotnosti
Organizace: Jsme tady, o.s.
Aktivační centrum se v tomto roce chce věnovat problematice bankovních a nebankovních úvěrů, reklamací služeb u ČOI nebo možnostem internetového bankovnictví a dalších pomůcek platebního styku, které umožňují jejich klientům pohodlnější využití bankovních služeb. Cílovou skupinou jsou lidé s kombinovaným postižením a jejich rodinní příslušníci. Vzdělávání klientů vyžaduje specifický přístup dle typu postižení a výuku v malých skupinách s osobními asistenty.
Projekt podpořen částkou 25 000,- Kč.
---
Peníze ve stáří
Organizace: Elpida, o.p.s.
Cílem projektu je vytvořit bezpečné prostředí pro seniory, kteří na seminář přicházejí velmi často s negativními osobními zkušenostmi a problémy, které nejsou schopni sami řešit. Nové informace se senioři dozvědí interaktivní formou práce s příběhem seniorky „Paní V“, na kterém budou demonstrována fakta, možnosti, špatná rozhodnutí a jejich důsledky. Účastníci budou formulovat své názory na vývoj událostí v příběhu. Tím se současně naučí klást otázky. V případě ztotožnění se s příběhem, se nemusí účastník stydět za své špatné rozhodnutí, neboť díky příběhu se dozví i to, jak může postupovat dál.
Projekt podpořen částkou 293 000,- Kč.
---
Zdravé finance – zdravá rodina
Organizace: Heřmánci, o.s.
Vzdělávací kurzy jsou cílené na osoby v domácnosti, nejčastěji matky s malými dětmi. V tomto období se mnoho rodin dostává do finančních potíží kvůli změnám v příjmech a výdajích. Klienti center se mnohdy dostávají do situací, kdy jsou snadno manipulovatelní, ať již osobou blízkou či podomním prodejcem. Stále se zvyšující ceny základních životních potřeb bývají mnohdy impulzem pro krizové řešení, které v důsledku končí pro rodinu ještě vyšším zatížením, které je často již finančně neřešitelné.
Projekt podpořen částkou 48 000,- Kč.
---
Finanční gramotnost – jak se nedostat do dluhů
Organizace: Komunitní středisko KONTAKT Liberec
Projekt se věnuje seniorům, kteří se často stávají terčem podvodů. Cílem je dosáhnout toho, aby byli schopni se vypořádat s nájezdy podomních prodejců nebo čelit velkému množství pozvánek na předváděcí a obdobné „výhodné“ akce. Aby pochopili, že za milými úsměvy, krásnými řečmi se neskrývá nic jiného než obchod, a že nabízené zboží je předražené, i když je „se slevou“ nebo jako součást „výhry“.
Projekt podpořen částkou 29 000,- Kč.
---
Děti učí děti hospodařit s penězi
Organizace: Obchodní akademie Trutnov
Projekt vychází z myšlenky vzájemného propojení skupiny přednášejících žáků, studentů OA, na skupinu posluchačů, žáků ZŠ. Studenti OA vybraná témata z finanční gramotnosti samostatně přednesou dětem ze ZŠ. Učitelé odborných předmětů obchodní akademie vedou přípravu prezentací studentů a garantují adekvátní obsah i formu.
Projekt podpořen částkou 49 290,- Kč.
---
Vzdělávací blok “Finanční gramotnost” pro žáky základních a středních škol
Organizace: Proxima Sociale, o.s.
Vzdělávací blok je zaměřen na zvýšení orientace dětí v základních a středních školách v oblasti financí a je tvořen interaktivními technikami. Žáci mají za úkol navrhovat svůj rodinný rozpočet, řešit modelové situace, které mohou nečekaně ovlivnit jejich příjmy a výdaje, ve skupinách formou brainstormingu odpovídat na otázky týkající se oblasti finanční gramotnosti, interaktivní formou jsou jim objasňovány související pojmy.
Projekt podpořen částkou 74 510,- Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva