ČSSZ: Měli jste loni zaměstnance? Nezapomeňte do konce května zaslat ČSSZ evidenční list

28.05.2018 15:24 | Zprávy

Jednou z důležitých povinností zaměstnavatelů v oblasti sociálního zabezpečení je každoročně vyhotovit každému svému zaměstnanci evidenční list důchodového pojištění (ELDP) a předložit ho k evidenci České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ).

ČSSZ: Měli jste loni zaměstnance? Nezapomeňte do konce května zaslat ČSSZ evidenční list
Foto: ČSSZ
Popisek: Česká správa sociálního zabezpečení

ELDP (více ZDE) je doklad obsahující důležité údaje pro nárok na důchod a jeho výši. Uvádí se v něm především doba účasti na důchodovém pojištění zaměstnance a jeho vyměřovací základ za daný kalendářní rok. Zaměstnavatel je povinen ČSSZ předložit ELDP za kalendářní rok na předepsaném tiskopise, zpravidla vždy do 30. 5. následujícího kalendářního roku. V případě, že je pracovní poměr skončen v průběhu roku, vystavuje zaměstnavatel evidenční list nejpozději do 1 měsíce po konečném vyúčtování příjmů, nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.

V loňském roce odeslali zaměstnavatelé více než 6 milionů evidenčních listů, z toho jich 93 % využilo elektronického podání. V případě podání ELDP v papírové podobě lze od letoška nově využít interaktivní formulář, ke kterému je po vytištění připojen QR kód s vyplněnými údaji. Již tedy není nutné, aby zejména malí zaměstnavatelé, kteří se dosud nerozhodli podávat evidenční list elektronickou cestou, vyzvedávali jako doposud na OSSZ prázdný předtištěný formulář. K dispozici mají nový interaktivní formulář, který jednoduše vytisknou na běžný papír formátu A4, a podají jej prostřednictvím místně příslušné okresní správy sociálního zabezpečení (OSSZ). Tiskopis je dostupný na ePortálu ČSSZ (ZDE).

Pro koho je evidenční list určen

Zaměstnavatel vystavuje ELDP ve třech vyhotoveních – jeden originál a dva stejnopisy. Originál je určen pro ČSSZ, jeden stejnopis je předán zaměstnanci a druhý (který zaměstnanec podepíše) si zaměstnavatel ponechá po dobu tří let ve své evidenci. Stejnopis dokladu slouží zaměstnanci pro kontrolu, zda zaměstnavatel vykázal správně údaje, které budou mít vliv na jeho budoucí důchod.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vylučujeme spolupráci s ANO, SPD a extremisty

A s ODS, kterou po vašem odchodu z vlády a vůbec po tom, jak se k vám Fiala zachoval spolupráci nevylučujete? Je teda pravda, že jste ODS kritizovali už kdysi a pak jste se s ní spřáhli, tak já nevím, jak vám rozumět?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Projekt podzemního nádraží na pražském letišti získal klíčové razítko

7:33 Správa železnic: Projekt podzemního nádraží na pražském letišti získal klíčové razítko

Správa železnic získala pravomocné povolení záměru pro nové nádraží na Letišti Václava Havla, které …