ČSSZ proto upozorňuje klienty, aby při platbách pomocí internetového bankovnictví kontrolovali správnost čísla účtu, na který zasílají pojistné na sociální zabezpečení. Pečlivou kontrolou tak předejdou zbytečným komplikacím.
Výdajový účet ČSSZ může nabídnout automaticky aplikace internetového bankovnictví zpravidla v těch případech, kdy plátce pojistného v minulosti obdržel výplatu dávek nemocenského pojištění. Proto je třeba, aby si lidé, kteří zadávají platby na pojistné na sociální zabezpečení (důchodové a nemocenské pojištění) prostřednictvím internetového bankovnictví, vždy řádně zkontrolovali číslo účtu, na který ji odesílají.
V případě, že klient odešle v prosinci (na konci roku) platbu pojistného na sociální pojištění na nesprávný účet ČSSZ/OSSZ, ČSSZ nemá možnost vrátit mu platbu hned zpět, aby ji mohl znovu odeslat na správný účet. Postup ČSSZ/OSSZ na konci roku je dán přijatými opatřeními České národní banky v souvislosti s pravidly pro roční účetní závěrku. Během roku ČSSZ/OSSZ platby zaslané na chybné číslo bankovního účtu ČSSZ vrací a zároveň informuje majitele účtu (případně prostřednictvím bankovního ústavu, kde má plátce evidovaný účet), o chybně provedené úhradě pojistného. Má-li být pojistné, původně zaplacené na nesprávný účet ČSSZ/OSSZ, uhrazeno v řádném termínu splatnosti, je třeba jej zaplatit znovu na správný účet.
Pojistné na sociální zabezpečení (důchodové a nemocenské pojištění) se platí na účet příslušné OSSZ. Pro platby pojistného jsou určeny účty OSSZ s předčíslím 1011, 11017 a 21012. Správná čísla účtů pro platbu pojistného jsou uvedena na webových stránkách ČSSZ v sekci Kontakty (ZDE) vždy u kontaktu na příslušnou OSSZ.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva