Česká pošta se ve správním řízení bránila argumentací, že v předmětné době fungovalo 99,68 % jiných poboček. Ve správním řízení dále namítala, že výše pokuty by měla zohledňovat míru vytíženosti a využívanosti pobočky. ČTÚ takovou argumentaci odmítl s tím, že poštovní povinnost je třeba plnit ve vztahu ke každé jednotlivé provozovně, jejíž fungování zákon vyžaduje.
Monitorovací zpráva dále upozorňuje na povinnost hradit i takové vyúčtování, které účastník rozporuje. Samotné podání reklamace, případně později námitku proti vyřízení reklamace nezbavují účastníka povinnosti napadené vyúčtování uhradit. Lze však v obou těchto krocích (při podání reklamace i při podání námitky) požádat úřad o přiznání odkladného účinku reklamace, resp. námitky. V takovém případě se splatnost závazku odkládá do okamžiku, kdy bude o reklamaci či námitce rozhodnuto.
Zpráva také upozorňuje na zveřejnění doplňujícího formuláře ART183 v systému elektronického sběru dat. Podnikatelé v elektronických komunikacích mají na jeho odevzdání čas do 20. května.
Monitorovací zpráva je ke stažení zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva