Rozruch vzbudil nekonvenční letoun už při svém prvním letu před zraky médií počátkem dubna. Mimořádný zájem vyvolal i na veletrhu Aero Friedrichshafen 2016 o tři týdny později. Hned několik zájemců bylo připravených si ojedinělý letoun koupit, pokud by byly k dispozici i kusy na prodej. Na přednášce hlavního řešitele projektu Ing. Roberta Theinera, Ph.D. se tak sešlo několik set posluchačů z řad studentů, fandů letectví a leteckých profesionálů. Slovo v jejím rámci pak dostali i zástupci firem, které se na vývoji podílely (La Composite a Jihlavan Airplanes). Dotazy bylo možno klást také hlavnímu konstruktérovi či zkušebnímu pilotovi, ale i dalším členům vývojového týmu.
Stěžejním úkolem bylo přijít s novým typem pohonu a současně dodržet váhový limit pro ultralighty. Vznikla tak zcela nová koncepce v kategorii UL letadel - pístový motor, který nepohání vrtuli, ale dmychadlo uvnitř trupu. Rotor tvoří 13 lopatek, z nichž každá váží pouhých 112 gramů, a lze tak jejich váhu přirovnat třeba k sáčku bonbonů. Projektu v průběhu let věnovalo své diplomové práce přes 120 studentů a několik dalších pak svá studia doktorská. Vývoj letounu přitom dál pokračuje. Nelze vyloučit ani to, že unikátní pohon bude v budoucnu využit i pro jiné účely, než jen pro ultralehká letadla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva