„Publicistika má v pondělním večerním vysílacím čase své tradiční místo díky pořadu Reportéři ČT, nyní se tento prostor ještě více otevře. Díky novým formátům získají diváci možnost setkávat se se širším spektrem témat a přístupů,“ říká ředitel programu České televize Milan Fridrich. V pondělním vysílacím čase od 21:50 se na ČT1 budou nově střídavě objevovat tři premiérové formáty Fenomén doby, Reportéři+ a Galerie Selfie doplněné o stávající měsíčník Bilance. Každý z nových pořadů poběží jednou měsíčně, a to vždy v pondělní premiéře a následně ve dvou reprízách.
Fenomén doby se zaměří na závažné celospolečenské problémy, které dosud nemají v rámci tradiční reportážní publicistiky dostatečný prostor. Chce přinést velkou a otevřenou aktuální publicistiku, která zasáhne široké spektrum témat – společenských, politických, kulturních, sportovních i kriminálních s celospolečenským přesahem. Reportážní přístup bude vycházet z perspektivy občanů a přiblíží problematiku z pohledu širší veřejnosti.
Stěžejní pořad aktuální publicistiky Reportéři ČT v lednu oslavil dvacáté výročí. V roce 2024 dokázal oslovit více než 3,8 milionu dospělých diváků. Tento formát nyní rozšíří Reportéři+. Přinesou unikátní pohled do zákulisí novinářské práce a komplexnější pohled na investigativní témata. Pořad nabídne rozpracování vybraných kauz do větší hloubky, poodhalí jejich vývoj, analýzu příčin, dopadů na každodenní život a možnosti řešení. Vzniká tak formát kombinující investigaci, příběh a tzv. solutions journalism.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva