Kompletní rekonstrukce točny zahrnovala vybudování zcela nové betonové vany, tedy prostoru, ve kterém se otáčí ocelová konstrukce, dále proběhlo kompletní opískování mostovky, odstranění poškozených součástí a osazení nových pochozích plechů. Opravou prošlo také přilehlé kolejiště a položena byla nová žulová dlažba v části kolejí mezi točnou a kruhovou remízou. Díky tomu bude pohyb návštěvníků v prostoru kolejiště pohodlnější a bezpečnější. Opravy začaly v dubnu letošního roku a skončily v těchto dnech.
„Olomoucký depozitář železničního muzea Českých drah má velký potenciál, už nyní je vyhledávaným cílem místních obyvatel i turistů během nostalgických jízd. Zdejší exponáty i výborná poloha přímo u hlavního nádraží tomu přispívají. Věřím, že s jeho postupným zvelebováním se ještě více dostane do povědomí veřejnosti a ruku v ruce s tím se v budoucnu rozšíří i jeho provozní doba. Historické exponáty i lidé, kteří o ně pečují, si takovou pozornost určitě zaslouží,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva