„Na lince z Berouna přes Nučice a Rudnou do Prahy neustále přibývají cestující a jedna žlutá Regionova na některých spojích už prostě nestačí. Intenzivně jsme proto jednali s drahami, abychom našli řešení,“ říká ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka. „Souvisí to s rozvojem výstavby ve Středočeském kraji na západ od Prahy, ale také se stále ucpanějšími silnicemi. Cesta vlakem z Nučic, Rudné, Zbuzan nebo Jinočan do centra Prahy, je prostě vlakem v ranní špičce nejrychlejší.“
Tomu odpovídá i zájem cestujících, Praha i Středočeský kraj proto jednaly s ČD o možném posílení dnešních souprav. „Na některých ranních vlacích jezdí dvě Regionovy už teď. Nově jsme vytipovali další spoje, ve kterých se ráno cestovalo na stání, a vedli jsme s ČD jednání o tom, aby byly také posíleny. Dobrá věc se podařila. České dráhy našly cestu, jak do ranní špičky na této trati zapojit další dvě Regionovy a všechny vlaky, které přijíždí od Rudné a Nučic na pražské Smíchovské nádraží mezi 6:30 a 9:00 hod budou tvořit dvě spojené soupravy dohromady,“ doplnil náměstek ředitele ROPID Petr Pšenička.
Posílené spoje, tvořené dvěma spojenými vlaky přijíždí na Smíchovské nádraží v 6:41, 7:11, 7:41, 8:11 a v 8:41. Jsou to vlaky, kterými cestuje na lince S6 nejvíc cestujících.
„Cestujících v příměstské dopravě kolem Prahy skutečně každým rokem přibývá a pokud chceme, aby železnice tyto cestující udržela, musíme neustále hledat cesty, jak jim nabídnout ve vlacích dost místa. A když se ho nedostává, je nezbytné to řešit, jako jsme to udělali s Prahou a Středočeským krajem ode dneška na trati přes Rudnou,“ říká ředitel Regionálního obchodního centra ČD Jakub Goliáš.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva