České dráhy: První modernizovaná jednotka Stadler GTW byla uvedena do provozu v Olomouckém kraji

09.12.2021 19:38 | Tisková zpráva

První modernizovaná motorová jednotka řady 646 výrobce Stadler Pankow začala v rámci zkušebního provozu vozit cestující na trati z Olomouce do Drahanovic.

České dráhy: První modernizovaná jednotka Stadler GTW byla uvedena do provozu v Olomouckém kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Kompletní modernizaci má na starosti slovenská společnost ŽOS Zvolen a týká všech dvanácti souprav, které České dráhy pořídily v Německu pro zajištění regionálních spojů právě v Olomouckém kraji. 

Modernizovaná jednotka Stadler ř. 646

První jízdu absolvovala jednotka 646.016 na spoji Os 14017 z Olomouce hl.n. do Drahanovic. Jedná se o soupravu, která prošla kompletní modernizací interiéru a cestujícím tak nabízí maximální komfort. Ještě v tomto týdnu by na stejné trati měla být nasazena také další modernizovaná souprava řady 646. „Vedle trati Olomouc – Drahanovice, kde Olomoucký kraj objednává spoje v rámci provozního souboru Haná, pak budou další renovované jednotky postupně nasazovány také v rámci provozního souboru Sever, a to na tratích ze Šumperka do Hanušovic nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na těchto tratích bude jezdit celkem 12 těchto vozidel, všechna budou uvedena do provozu během příštího roku,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD odpovědný za osobní dopravu.

Modernizovaná souprava je vybavena LCD monitory, cestujícím zpříjemňuje jízdu Wi-Fi připojení, ve vlaku nechybí elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky, audiovizuální informační systém nebo GPS lokace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK.

Dvanáct moderních klimatizovaných jednotek řady 646 se sníženou podlahou od výrobce Stadler Pankow, které poskytnou komfortní cestování také cestujícím na invalidním vozíku, pořídily České dráhy v Německu. Všechny jednotky budou v jednotném vzhledu, kdy vnější nátěr v korporátních barvách Českých drah doplňují polepy s motivy Olomouckého kraje.

Ještě před samotnou velkou modernizací České dráhy zprovoznily 5 vlaků Stadler GTW vlastními silami. Se soupravami už se tak cestující na tratích v kraji setkávají téměř dva roky. I těchto jednotek se ale týká současná kompletní renovace. Výběr dodavatele modernizace vlaků trval o několik měsíců déle, než byl původní předpoklad. Smlouvu nakonec České dráhy podepsaly se slovenskou firmou ŽOS Zvolen. Ta začala s postupnou obnovou jednotek zhruba před rokem. Hodnota zakázky je 270 milionů korun.

Technické parametry jednotek řady 646

třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu,
rok výroby – 1999/2000,
max. rychlost – 120 km/h,
max. zrychlení – 0,85 m/s2,
délka jednotky – 38 660 mm,
šířka skříně – 3 000 mm,
celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg,
výkon motoru – 550 kW,
obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Polovina obyvatel Česka žila v obci svého narození

11:14 Český statistický úřad: Polovina obyvatel Česka žila v obci svého narození

Podle výsledků Sčítání 2021 žila polovina obyvatel Česka v obci, kde měla v době narození své bydliš…