České dráhy: První modernizované bistrovozy byly uvedeny do provozu

22.05.2019 13:30 | Zprávy

Klimatizovaný interiér s komfortními koženými křesly 1. třídy a gastronomickým servisem na místa cestujících, bistro oddíl s kuchyňkou pro přípravu jídel a nápojů, se zázemím pro minibar, který obslouží cestující ve 2. třídě, a s výdejním pultem pro prodej rychlého občerstvení nabízejí cestujícím první tři modernizované bistrovozy. Zákazníci se s nimi aktuálně setkají ve spojích InterCity „Opavan“ z Prahy do Opavy.

České dráhy: První modernizované bistrovozy byly uvedeny do provozu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

V novém jízdním řádu od letošního prosince budou tyto moderní bistrovozy nasazeny na spoje linky Ex2 „Valašský expres“ Praha – Žilina, na vlak EuroCity „Cracovia“ Praha – Krakov a během jízdního řádu 2020 postupně také na vlaky linky Ex 7 „Jižní expres“ Praha – České Budějovice – Linec.

„Přestavba restauračních vozů na bistrovozy s oddíly 1. třídy zapadá do našeho plánu modernizovat další vlakové soupravy pro dálkovou dopravu a rozšiřovat v nich služby cestujícím. Postupně chceme takto upravit 27 starších restauračních vozů a bistrovozů,“ říká Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah a dodává: „Tento koncept nám umožňuje nabídnout více míst pro cestující v 1. třídě a zároveň dál rozvíjet gastronomické služby za přijatelných ekonomických podmínek. Jde totiž o kompromis, který představuje významné snížení nákladů na vedení dálkových vlaků v závazku veřejné služby, ale i našich komerčních spojů.“

Vozy nabízejí cestujícím v 1. třídě komfortní polohovatelné kožené sedačky s rozkládacími nebo sklopnými stoly, elektrické zásuvky 230 V a USB porty pro napájení drobné elektroniky cestujících a Wi-Fi připojení k internetu. Vůz je také vybaven malým bistrem a zázemím pro skladování a přípravu jídel a nápojů a pro provoz minibaru.  

Modernizaci starších restauračních vozů na bistrovozy zahájily České dráhy loni na podzim a zajišťují ji tzv. „in house“ ve vlastní dceřiné firmě DPOV.

České dráhy v současnosti provozují 33 restauračních a 23 bistrovozů (včetně vlaků Pendolino a Railjet). Ty jsou zařazeny v provozu na šesti různých dálkových linkách. Na dalších linkách mají cestující k dispozici nabídku občerstvení z pojízdného minibaru, nebo prostřednictvím automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení také zahraniční společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska. V budoucnosti by se měla flotila restauračních vozů a bistrovozů rozšířit o dalších 20 nových.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Rozdělování financí v EU

I z evropských peněz se totiž platí organizace, která pomáhá teroristům ukrývat izraelská rukojmí.... To tvrdíte vy. Jestli to je nebo není pravda nevím, ale jsem přesvědčen, že EU dost často plýtvá našimi penězi a podporuje různé pochybné neziskovky, organizace apod. Zajímalo kdo a jak přesně rozh...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: 150 mezistátních expresů míří do 120 zahraničních destinací

7:14 České dráhy: 150 mezistátních expresů míří do 120 zahraničních destinací

České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska, kter…