Český rozhlas: Rádio Junior odvysílá reportážní sérii Dílna malého novináře

04.06.2019 12:59 | Zprávy

Rádio Junior, stanice Českého rozhlasu pro děti, odvysílá každý všední den od 3. do 14. června vždy po 16. hodině sérii deseti reportáží o práci žurnalistů s názvem Dílna malého novináře. Jednotlivé epizody se objeví také na webu Rádia Junior.

Český rozhlas: Rádio Junior odvysílá reportážní sérii Dílna malého novináře
Foto: red
Popisek: Český rozhlas

Reportáže jsou postavené na výpovědích žáků prvního stupně základních škol, kteří popisují, jak si představují svět v médiích i co si myslí o práci novinářů. Nápad na vznik reportážní série přišel při besedách s dětmi, na kterých Michaela Vetešková představovala svou nejnovější knihu reportážních pohádek s názvem Jak maminka vyprávěla o 20. století. S workshopem, ve kterém děti převezmou roli reportéra, editora, respondenta a tiskového mluvčího, autorka oslovila více než tisíc dětí.

Spisovatelka si na setkáních s dětmi hrála na malé reportéry. „Rozmlouvali jsme spolu, učili se držet mikrofon a ten, kdo měl odvahu, natočil rozhovor třeba se svým spolužákem nebo paní učitelkou. Některé záznamy byly tak skvělé, že mi přišlo líto je jen tak vyhodit a přetvořila jsem je v něco, co mi v této době dává smysl,“ popsala vznik reportážní série vedoucí Kulturní redakce Michaela Vetešková. Vzniklé materiály by měly posloužit jako vzdělávací materiál pro samotné děti v rámci mediální výchovy. „Dílna malého novináře přesně zapadá do současného směřování Rádia Junior, a hlavně je to něco, co dnešní školáci potřebují. Je skvělé, že oni sami dostávají v reportážích prostor a že natáčení zní skutečně autenticky,“ uvedl šéfredaktor Rádia Junior Tomáš Vacek.

„Novinář v rozhlase vlastně rozhlasuje zprávy v rádiu,“ vysvětloval jeden z žáků ze základní školy v Plzni. „Já si myslím, že správný rozhlasový novinář musí umět mluvit, aby mu lidi rozuměli a aby nekoktal a nebál se toho,“ dodalo další z dětí. Dětské výpovědi v reportážích doplňují přímo novináři z Českého rozhlasu, kteří vše detailně vysvětlují. „Zprávař by měl mít přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Pak už je to hra se slovy i intonací, protože ve zpravodajství je důležité umět zprávu i správně přečíst tak, aby tomu posluchač rozuměl hned napoprvé,“ vysvětlila například v jednom díle redaktorka Českého rozhlasu Kateřina Causidisová.

Autorkou reportážních pohádek, jejichž hlavním cílem je podpoření mediální výchovy ve školách, je vedoucí Kulturní redakce Českého rozhlasu Michaela Vetešková.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Střední školu v jiném kraji navštěvují hlavně Středočeši

7:23 Český statistický úřad: Střední školu v jiném kraji navštěvují hlavně Středočeši

Počet středoškoláků v Česku mezi školními roky 2013/14 a 2023/24 stoupl o 8 %, přičemž nejvýraznější…