Podíl těch, kteří si chtějí užít letní období dovolenkově v Česku, se v meziročním srovnání nezměnil. Mírně se zkrátila délka tuzemské dovolené, a to o jeden den, zatímco plánované výdaje na osobu vzrostly o 921 korun. Téměř třetina oslovených chce letní dovolenou strávit na stejném nebo známém místě. Polovina Čechů pak volí destinaci, kterou ještě nezná. Při výběru ubytování pak hraje roli vlastní zkušenost a cena (shodně 88 %).
„Průzkum ukázal, že nejoblíbenějším ubytováním jsou penziony (46 %) a hotely nebo motely se třemi a více hvězdičkami (29 %). Na dovolenou se Češi chystají vyrazit nejčastěji autem či na motorce (70 %), ale také vlakem (18 %) nebo autobusem (10 %),“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Aktuální data také potvrzují fakt, že Češi jsou národem, který rád tráví dovolenou aktivně. Nejčastěji ve formě pěší turistiky, která patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější outdoorové aktivity našinců. Ostatně, není se co divit, máme nejlepší turistické značení na světě a přes 44 tisíc kilometrů pěších tras. V posledních letech pozorujeme rostoucí trend i v případě dálkových pěších tras. V tomto ohledu určitě stojí za zmínku zdroje, které lidé v hojné míře využívají k plánování dovolené a výletů. Tím nejpopulárnějším je CzechTourismem provozovaný turistický portál Kudy z nudy, kde hledá tipy téměř 60 procent oslovených. Jen pro zajímavost – v hlavní turistické sezoně tyto stránky zaznamenávají měsíčně přes 4 miliony návštěv.”
Trendem je odpočinek s lehčími sportovními aktivitami, ale i adrenalin
Jak už bylo uvedeno – Češi preferují odpočinkovou dovolenou s lehčími sportovními aktivitami (40 %), jako jsou pěší turistika, procházky, vodní sporty a návštěva aquaparků, ale také cyklistika nebo třeba vodní turistika. Celkem 17 % lidí se v létě chystá za kulturními památkami, 13 % za atrakcemi určenými pro rodiny s dětmi a 12 % tvoří vyznavači pasivní relaxace. Desetina oslovených chce navštívit některá z tuzemských měst. V plánech se objevuje také aktivní dovolená se sportem nebo návštěva lázní. Více než polovina respondentů se inspiruje tipy a doporučeními od známých či rodiny a 43 % vybírá destinaci podle mapy s vyznačením turistických zajímavostí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva