Česká koupaliště jako další tahoun cestovního ruchu?
Aktuální změny klimatu přinášejí nové možnosti pro rozvoj cestovního ruchu, zejména v severských zemích a vnitrozemských státech. Pokud letní teploty nadále porostou, dá se očekávat, že turisté začnou vyhledávat regiony s příjemnějším klimatem. Mezi tyto destinace se řadí i Česko. Nabízí nejen unikátní kulturní a přírodní památky, ale také nepřeberné množství koupališť, plováren a bazénů, které se mohou stát novým tahounem v oblasti cestovního ruchu.
„V souvislosti s vlnami veder nebudou turisté mířit jen do center velkých měst, ale budou vyhledávat aktivity v přijatelnějším klimatu. To vše nahrává cestovnímu ruchu v Česku, které má v tomto ohledu co nabídnout – ať už jde o pobyty v přírodě, památky, cyklotrasy nebo právě možnosti koupání. Můžeme očekávat, že návštěvníci budou preferovat nejen přírodní lokality, okolí vodních ploch, ale i koupaliště, bazény či plovárny jakožto atraktivní alternativu moře,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Zároveň je tato oblast v souladu s naší letošní klíčovou kampaní “Unexpected Wellbeing”, ve které zahraničním turistům mimo jiné ukazujeme, jak širokou nabídku aktivního odpočinku Česko turistům nabízí.“
Česko jako vodní velmoc
Tuzemsko disponuje jednou z největších sítí koupališť, bazénů a plováren v Evropě. Téměř v každé větší obci je místo, kde se člověk může během horkých letních dnů osvěžit. Tato skutečnost zaujala i Zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku, které se rozhodlo téma strategicky propagovat.
„Česká koupaliště představují nevyužitý cestovatelský poklad. Polští turisté hledají alternativy ke klasickým přímořským destinacím a Česká republika jim může nabídnout unikátní zážitky. Nejsou z domova zvyklí na tak hustou síť vodních atrakcí a dle jejich zpětné vazby je to pro ně dosud neobjevený skvost. A navíc tak blízko,“ říká ředitel Zahraničního zastoupení CzechTourism v Polsku Tomáš Zukal.
Press tripy jako nástroj propagace
Zahraniční zastoupení v Polsku proto začalo inovativně zařazovat návštěvy českých koupališť do press tripů, které organizuje ve spolupráci s tuzemskými krajskými centrálami. Během červencové poznávací cesty po Středočeském kraji si skupina polských novinářů mohla zpříjemnit rozpálený letní den na koupališti v Berouně. Výsledek? Organizátoři poznávací cesty sklidili ze strany žurnalistů nadšené ohlasy, které se následně objevily i v několika polských médiích, například na populárním portálu Weekend.Gazeta.pl nebo v celoplošném rádiu RDC.
„Pro polské novináře byla hustota a kvalita našich koupališť kulturním šokem v pozitivním smyslu slova. Uvědomili si, že koupání v Česku může být ideálním doplněním pobytu. Doslova na vlastní kůži pocítili, že se mohou mezi návštěvami prvotřídních památek a přírodních krás osvěžit a zažít pohodu. Slogan “Polsko - 1 moře, Česko - 1 000 koupališť' se tak zdá být opravdu nosný,“ doplňuje Tomáš Zukal.
Téma koupališť se nyní stává strategickým v rámci propagace Česka jako turistického cíle. Koupaliště mohou pomoci přesvědčit část zahraničních návštěvníků, aby místo klasické dovolené u moře objevovali krásy tuzemska. Nabízí velký potenciál pro rozvoj turismu v Česku. CzechTourism tak nadále pokračuje v jeho prezentaci jakožto atraktivní a neobjevené turistické destinace, která může přilákat nejen polské, ale i další zahraniční turisty. Tyto aktivity významně posilují i turistický portál Kudy z nudy a web VisitCzechia, které agentura spravuje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva