CzechTourism: Polsko má jedno moře, Česko tisícovku koupališť!

02.09.2024 13:28 | Tisková zpráva

Tento slogan s lehkou nadsázkou dokonale vystihuje potenciál, jež nabízí česká koupaliště zahraničním turistům. V poslední době ho objevují například cestovatelé z Polska. Češi, jako obyvatelé vnitrozemské země, berou koupaliště jako samozřejmost, ale pro Poláky a jiné návštěvníky, kteří mají tendenci trávit volno zejména v přímořských letoviscích, mohou být mnohé české plovárny, bazény, ale třeba i přírodní biotopy, zatopené lomy, pískovny atd. velmi příjemným překvapením.

CzechTourism: Polsko má jedno moře, Česko tisícovku koupališť!
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Česká koupaliště jako další tahoun cestovního ruchu?

Aktuální změny klimatu přinášejí nové možnosti pro rozvoj cestovního ruchu, zejména v severských zemích a vnitrozemských státech. Pokud letní teploty nadále porostou, dá se očekávat, že turisté začnou vyhledávat regiony s příjemnějším klimatem. Mezi tyto destinace se řadí i Česko. Nabízí nejen unikátní kulturní a přírodní památky, ale také nepřeberné množství koupališť, plováren a bazénů, které se mohou stát novým tahounem v oblasti cestovního ruchu.

„V souvislosti s vlnami veder nebudou turisté mířit jen do center velkých měst, ale budou vyhledávat aktivity v přijatelnějším klimatu. To vše nahrává cestovnímu ruchu v Česku, které má v tomto ohledu co nabídnout – ať už jde o pobyty v přírodě, památky, cyklotrasy nebo právě možnosti koupání. Můžeme očekávat, že návštěvníci budou preferovat nejen přírodní lokality, okolí vodních ploch, ale i koupaliště, bazény či plovárny jakožto atraktivní alternativu moře,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Zároveň je tato oblast v souladu s naší letošní klíčovou kampaní “Unexpected Wellbeing”, ve které zahraničním turistům mimo jiné ukazujeme, jak širokou nabídku aktivního odpočinku Česko turistům nabízí.“

Česko jako vodní velmoc

Tuzemsko disponuje jednou z největších sítí koupališť, bazénů a plováren v Evropě. Téměř v každé větší obci je místo, kde se člověk může během horkých letních dnů osvěžit. Tato skutečnost zaujala i Zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku, které se rozhodlo téma strategicky propagovat.

„Česká koupaliště představují nevyužitý cestovatelský poklad. Polští turisté hledají alternativy ke klasickým přímořským destinacím a Česká republika jim může nabídnout unikátní zážitky. Nejsou z domova zvyklí na tak hustou síť vodních atrakcí a dle jejich zpětné vazby je to pro ně dosud neobjevený skvost. A navíc tak blízko,“ říká ředitel Zahraničního zastoupení CzechTourism v Polsku Tomáš Zukal.

Press tripy jako nástroj propagace

Zahraniční zastoupení v Polsku proto začalo inovativně zařazovat návštěvy českých koupališť do press tripů, které organizuje ve spolupráci s tuzemskými krajskými centrálami. Během červencové poznávací cesty po Středočeském kraji si skupina polských novinářů mohla zpříjemnit rozpálený letní den na koupališti v Berouně. Výsledek? Organizátoři poznávací cesty sklidili ze strany žurnalistů nadšené ohlasy, které se následně objevily i v několika polských médiích, například na populárním portálu Weekend.Gazeta.pl nebo v celoplošném rádiu RDC.

„Pro polské novináře byla hustota a kvalita našich koupališť kulturním šokem v pozitivním smyslu slova. Uvědomili si, že koupání v Česku může být ideálním doplněním pobytu. Doslova na vlastní kůži pocítili, že se mohou mezi návštěvami prvotřídních památek a přírodních krás osvěžit a zažít pohodu. Slogan “Polsko - 1 moře, Česko - 1 000 koupališť' se tak zdá být opravdu nosný,“ doplňuje Tomáš Zukal.

Téma koupališť se nyní stává strategickým v rámci propagace Česka jako turistického cíle. Koupaliště mohou pomoci přesvědčit část zahraničních návštěvníků, aby místo klasické dovolené u moře objevovali krásy tuzemska. Nabízí velký potenciál pro rozvoj turismu v Česku. CzechTourism tak nadále pokračuje v jeho prezentaci jakožto atraktivní a neobjevené turistické destinace, která může přilákat nejen polské, ale i další zahraniční turisty. Tyto aktivity významně posilují i turistický portál Kudy z nudy a web VisitCzechia, které agentura spravuje.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

22:03 Nalaďte se na adventní čas mezi traktory v Národním zemědělském muzeu v Čáslavi

Nalaďte se na adventní čas předvánočním programem pro celou rodinu. Muzeum zemědělské techniky v Čás…