K restartu české ekonomiky přispívá i agentura CzechTrade, která začala své služby obratem poskytovat zdarma a online. „Na nestandardní situaci kolem COVID-19 bylo nutné neodkladně zareagovat, abychom našim exportérům dokázali efektivně pomoci. Proto jsme plně přešli do on-line prostředí a téměř ihned zavedli bezplatné služby. V současné době evidujeme 1 020 zakázek, z nichž je již více než polovina zrealizovaná. Na základě vyhodnocení posledních měsíců a stále rostoucí poptávky jsme se rozhodli prodloužit poskytování stoprocentně dotovaných služeb až do konce letošního roku,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Ačkoli v dubnu Česká republika zaznamenala pokles exportu o 40 %, ekonomika se opět začíná pomalu probouzet k životu. „Jelikož je naše ekonomika silně orientovaná na export, tak první logickou reakcí na krizi bylo stoprocentní zvýšení dotací na služby naší zahraniční sítě. Snažíme se co nejvíce přispět k restartu zahraničního obchodu,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
„Pandemická krize se v mnoha ohledech ukázala jako akcelerátor nových trendů, které přispěly zejména k digitalizaci obchodu a komunikace. V rámci E-MEET EXPORT 2020 jsme připravili základní informace ke všem zahraničním teritoriím. Účastníkům online konzultací jsou k dispozici na www.businessinfo.cz/emeet a pomohou jim s rychlou orientací v současné exportní situaci,“ říká Martina Tauberová, náměstkyně ministerstva průmyslu a obchodu pro EU a zahraniční obchod.
„Měli bychom současné situace využít a snažit se snížit naši závislost na EU. Zatím se nám to moc nedaří. Exportérům by v tom měly pomoci státní instituce, i proto oceňujeme, že CzechTrade rozšiřuje bezplatné služby až do konce roku. Potřebujeme se více rozkročit, najít nová odbytiště pro své výrobky a úspěšně vyvážet třeba i do severní Ameriky, jihovýchodní Asie a na další trhy,“ komentuje Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.
Digitalizace a nové trendy
Předešlé krizové období s sebou přineslo mnoho výzev, které svět donutily udělat ještě větší krok do online světa a ani agentura CzechTrade nebyla výjimkou. „Uspořádání E-MEET EXPORT 2020 je pro nás unikátní záležitostí. Evidujeme 851 sjednaných individuálních konzultací s řediteli našich zahraničních kanceláří. Mezi „nejvytíženější“ teritoria patří jednoznačně evropské státy, USA a Jižní Amerika,“ vysvětluje Radomil Doležal.
Po mnoho let patří akce, pořádané agenturou CzechTrade, mezi nejefektivnější formy podpory exportu, které si čeští podnikatelé oblíbili jako účinný nástroj pro oslovení nových zahraničních trhů a upevňování pozic na těch stávajících. E-MEET EXPORT 2020 organizuje CzechTrade a koná se pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu, Svazu průmyslu a dopravy ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR jako určitá náhrada za poradu ekonomických diplomatů a ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade, která musela být za současné situace zrušena.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva