DAKO-CZ představí na veletrhu InnoTrans jedenáct světových premiér

23.09.2024 12:45 | Tisková zpráva

V německém Berlíně se od 24. do 27. září uskuteční veletrh InnoTrans. Čtrnáctý ročník mezinárodního železničního veletrhu techniky, komponentů a inovativních řešení patří k největší a nejprestižnější akci v oblasti železnice v Evropě. Mezi vystavovali v segmentu železniční techniky bude již tradičně zastoupena společnost DAKO-CZ, přední výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla.

DAKO-CZ představí na veletrhu InnoTrans jedenáct světových premiér
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

V letošním roce společnost představí více než dvacet exponátů, jedenáct z nich ve světové premiéře. Mezi zásadní novinky bude patřit elektromechanická brzdová jednotka DAKO pro netrakční podvozek, digitální automatické spřáhlo DAKO (zkráceně DAC) pro nákladní vagóny a DAKO digitální řešení pro vzdálené sledování nákladních vozů.

Elektromechanická brzdová jednotka DAKO je určena pro brzdění tramvajových vozidel. Toto řešení boří veškerá doposud zažitá technická řešení konkurence. Představeno bude také nově vyvinuté digitální automatické spřáhlo DAKO, které je výraznou inovací procesu spojování a rozpojování nákladních vlaků, které umožní automatizovat celý proces bez zásahu člověka.

Kromě těchto dvou světových premiér představí DAKO-CZ své produkty z platforem tramvají, příměstských jednotek, metra, nákladních vagónů, lokomotiv a vysokorychlostních vlaků. Řešení DAKO bude součástí i mnoha exponátů zákazníků společnosti, například chorvatského výrobce nákladních vagónů Đuro Đaković, českých společností Nymwag CS a CZ LOKO, italské společnosti SVI, švýcarského Harsco Rail či slovenské společnosti Tatravagónka.

DAKO

„Veletrh InnoTrans je klíčovou událostí, na které můžeme představit naše inovativní řešení. Sázíme na to, že tato akce je skvělou příležitostí, na níž můžeme před zraky našich zákazníků, odborné i laické veřejnosti představit naše produkty z jednotlivých platforem,“ říká Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel DAKO-CZ, a doplňuje: „Srdcovou záležitostí je ovšem elektromechanická brzdová jednotka DAKO pro netrakční podvozek, která využívá řízení DAKO Brake By Wire a je součástí koncepce WE BRAKE GREEN, tedy bezolejového řešení, které je šetrné k životnímu prostředí.“

Elektromechanická brzdová jednotka DAKO je určena pro brzdění tramvajových vozidel, kde plní funkci brzdy provozní, záchranné, zajišťovací, parkovací a nouzové. Jedná se o brzdovou jednotku pasivní, případně pasivně aktivní, která je řízena elektronickou jednotkou a je určena pro netrakční i trakční podvozek. Patří tedy jednoznačně do produktové řady „oil free“, která k zastavení nepotřebuje olejové hospodářství.

SAKO

„Budoucnost je jednoznačně ve vývoji elektromechanických brzdových jednotek. Naší snahou je orientace právě na tato řešení. V nabídce již dnes máme tedy nejen elektromechanické brzdové jednotky pro tramvaje, ale připravujeme řešení pro metro, příměstské jednotky a jdeme směrem k elektromechanice i v oblasti nákladní dopravy. Elektromechanické systémy se budou stávat ekvivalentní náhradou pneumatických a hydraulických brzdových systémů,“ dodává Stanislav Pometlo.

Z dalších produktů představí DAKO-CZ na veletrhu InnoTrans například špalíkovou brzdovou jednotku. Tato jednotka je stlačeným vzduchem poháněná brzda, která je určena pro provoz kolejových vozidel osobní dopravy. Je vybavena pneumatickým válcem, stavěčem odlehlosti a převodovým mechanismem. Dále budou v Berlíně vystaveny řídící jednotky elektromechanických a hydraulických brzd, komponenty UIC, řídící panel HFX vlakotramvaje pro Düsseldorf a Duisburg, brzdová kotoučová jednotka na kolo KKBB, stavěč odlehlosti a odlehčený rozváděč s přípravou na digitalizaci. Na expozici DAKO-CZ číslo 420 v hale 1.2. bude k vidění též elektromechanická řídící jednotka pro trakční (motorový) podvozek spolu s kolejnicovou brzdou připravená v aplikaci pro projekt pražských tramvají typu 52T vyráběných společností Škoda Group.

dako

„Věříme, že expozice společnosti DAKO-CZ zaujme návštěvníky z řad jak odborné, tak široké technické veřejnosti. Stane se místem, kde navážeme nové kontakty a utužíme vztahy s klienty. Speciálně pro berlínský veletrh máme připravenu impozantní slide show, která bude zobrazovat nosná témata veletrhu, kterými pro letošní rok jsou: digitalizace, elektronika, udržitelnost a inovativnost,“ uvádí Jana Kavalír, manažerka marketingu DAKO-CZ, a doplňuje: „Za velmi důležité považujeme uzavření spolupráce s tureckým partnerem Gökrail, na jejichž vagónu bude probíhat zkouška brzdy.“

Veletrh InnoTrans se koná každé dva roky. Tato prestižní světová akce se těší obrovskému zájmu jak se strany vystavovatelů, tak návštěvníků. V letošním roce se v prostorách berlínského výstaviště představí přes 2900 vystavovatelů z 59 zemí světa. Návštěvníci veletrhu budou mít jedinečnou možnost vidět světové novinky z pěti segmentů – železniční technologie, železniční infrastruktura, veřejná doprava, interiéry a stavba tunelů.

DAKO

Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických, elektromagnetických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s 208letou tradicí. Firma s ročními tržbami okolo 63 milionů euro, na kterých se z 54 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Vlastníkem společnosti je skupina Czechoslovak Group.

DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní vagóny a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, soupravy metra i tramvaje. Kolejová vozidla s brzdovými systémy či komponenty DAKO jsou provozována nejen v Evropě, ale také například v Jižní Americe, Africe, Asii a na Blízkém východě, kde spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy. Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm. DAKO-CZ se kromě vývoje a výroby brzdových systémů a komponentů věnuje i jejich následnému servisu. V roce 2020 otevřelo DAKO-CZ ve svých prostorách nové servisní středisko. Vzhledem k zakázkové naplněnosti rozšířila společnost v roce 2020 výrobní halu a kompletně inovovala logistiku, čímž došlo k významnému navýšení výrobní kapacity.
V roce 2020 zahájilo DAKO-CZ dodávky pro nového zákazníka, španělskou společnost TALGO, konkrétně pro její soupravy určené pro Egypt. Další zakázky mířily například do Polska, Slovinska, Rakouska či Indie. V roce 2020 se DAKO-CZ umístilo na druhém místě soutěže Firma roku Pardubického kraje, v roce 2021 již společnost soutěž vyhrála. V roce 2022 společnost získala prestižní ocenění Czech Superbrands, stala se součástí UNIFE. V roce 2023 a 2024 firma ocenění Czech Superbrands obhájila.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…