DPP: Elektrifikaci autobusové linky č. 137 zrealizují společnosti OHLA ŽS a Elektrizace Praha

08.08.2024 16:33 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vybral zhotovitele výstavby infrastruktury elektrifikace autobusové linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky a vybudování až 37 venkovních dobíjecích stání pro trolejbusy v garáži Řepy. Vítězem veřejné zakázky se stalo sdružení společností OHLA ŽS a Elektrizace Praha, se kterým DPP v těchto dnech podepsal smlouvu. Nabídková cena vítěze tendru činí 185,9 milionů korun. Podle uzavřené smlouvy výstavba nabíjecích stání v garáži Řepy potrvá do konce roku 2025, samotné infrastruktury budoucí trolejbusové tratě pak do 30. dubna 2026. Zprovoznění v pořadí třetí trolejbusové linky v Praze DPP předpokládá v květnu 2026.

DPP: Elektrifikaci autobusové linky č. 137 zrealizují společnosti OHLA ŽS  a Elektrizace Praha
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Předání staveniště a zahájení výstavby infrastruktury pro budoucí trolejbusovou linku č. 52 předpokládáme v co nejdřívějším termínu, ještě v průběhu letošního srpna s ohledem na koordinaci s již probíhající rekonstrukcí Peroutkovy ulice, jejíž investorem je Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK). S další sesterskou společností Technologie hl. m. Prahy se obdobně budeme koordinovat v rámci obnovy veřejného osvětlení. Smluvní termíny ukončení stavební činnosti v garáži Řepy jsou 31. prosince 2025, pro infrastrukturu samotné tratě pak 30. duben 2026. Očekávám, že výstavba bude probíhat bez komplikací a cestující se na třetí pražské trolejbusové lince budou moct svézt v květnu 2026,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Investiční akce „Elektrifikace autobusové linky č. 137“ představuje vybudování nabíjecí a napájecí infrastruktury pro provoz bateriových trolejbusů v úseku Na Knížecí – U Waltrovky. Vybrané spoje linky č. 137 v současnosti zajíždí do Jinonic a na Malou Ohradu, elektrifikován nicméně bude s ohledem na intenzitu provozu pouze kopcovitý úsek Na Knížecí – U Waltrovky. Vozidla zde zdolávají dlouhé a táhlé stoupání ze Smíchova směrem na Malvazinky s průměrným sklonem až 7 %. Také zbytek trasy k Waltrovce má profil s významným stoupáním, resp. klesáním, proto bude podíl úseku
s trolejovým vedením činit zhruba 80 %. Po dokončení výstavby a zprovoznění infrastruktury se autobusová linka č. 137 změní na trolejbusovou č. 52.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

,,Evropa musí zůstat jednotná"

Fakt myslíte, že je Evropa nyní jednotná? A dokážete si představit, jak by v praxi vypadalo, kdyby byla třeba válka? Vždyť než by se politici v Evropě dohodli, už by bylo pozdě. A i když si o Trumpovi myslím své, není chyba Evropy, že dosud v otázce bezpečnosti spoléhala na USA neměla už dávno řešit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

V Bratislavě začíná výstava fotografií k 25. výročí působení HZS ČR

22:03 V Bratislavě začíná výstava fotografií k 25. výročí působení HZS ČR

V Českém domě v Bratislavě budou od zítřejšího dne k vidění fotografie, které shrnují 25 let působen…