Nový elektrobus bude testován na různých autobusových linkách provozovaných Dopravním podnikem. Cílem je maximálně přiblížit provoz elektrobusu podmínkám běžným pro autobusové linky využívající vozidla s konvenčním pohonem. Cestující se s novým elektrobusem v první fázi setkají především na pravidelných autobusových linkách číslo 213 (v pracovní dny, pořadí 3) a 188 (o sobotách a nedělích, pořadí 3). Kapacita vozidla je plně srovnatelná se standardními autobusy na těchto linkách.
Snižování emisí autobusové dopravy je jedním z klíčových strategických cílů Dopravního podniku hlavního města Prahy a projekt dlouhodobého testování bezemisního elektrobusu standardní velikosti je důležitou iniciativou k jeho naplňování. Data z provozu elektrobusu navíc poslouží mezinárodním projektům, které se zabývají analýzou využití elektromobility ve veřejné dopravě.
Pro zajištění potřebného denního dojezdu je elektrobus nabíjen nejen v noci, ale také během provozních přestávek v obratišti Želivského. Průběžné denní nabíjení probíhá pomocí dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované trolejbusové troleje. Nabíjecí úsek je napájen z přilehlého úseku tramvajové sítě a je zabezpečen pomocí stacionárního galvanického oddělovacího zařízení. Nutno zdůraznit, že tento elektrobus je plně elektrický, včetně vytápění vozidla. Řada jiných elektrobusů má vytápění nadále naftové, případně plynové, čímž je emisní efekt zpochybněn.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva