DPP: Lanová dráha na Petřín podstoupí nezbytnou opravu

09.04.2018 18:42 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je nucen v dalších dnech odstavit z provozu pro cestující lanovou dráhu na Petřín. Důvodem je deformace nosného rámu klínové bezpečnostní brzdy jednoho z vozů. Předpokládá se, že opravy potrvají až do odvolání, a to cca dva týdny.

DPP: Lanová dráha na Petřín podstoupí nezbytnou opravu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Deformací došlo k vyosení celého soustrojí pohyblivých klínů, čepů a táhel od ideální osy.  Tímto vyosením vzniká prostorová vůle klínů, kdy při zapůsobení bezpečnostní brzdy nedojde k přichycení klínů k brzdnému lanu. Zařízení klínové bezpečnostní brzdy je spuštěno v případě odlehčení závěsné páky nebo přetržení tažného lana.

„Dbáme na bezpečnost našich cestujících. Musíme tedy opravit závadu na rámu podvozku, který pochází z roku 1931, upraven byl v roce 1992. Provádíme mj. diagnostické měření rámu, vyrovnání nosných profilů rámové konstrukce do příčné osy vozu, opravu zdeformovaných táhlových domků klínové brzdy, výrobu nových táhel, čepů a lícovaných šroubů z důvodu deformace,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP s tím, že oprava je časově náročná.

Tato závada nemá žádnou souvislost s provedenou revizí v březnu 2018. DPP při letošní jarní odstávce provedl celkovou kontrolu mechanických i elektrických součástí lanovky či přeměření souososti náprav. Dále byla provedena defektoskopická zkouška nosných částí rámového podvozku s výsledkem, který nevykazoval žádné trhliny v konstrukci. Dále byla provedena revize strojních částí lanové dráhy a provedeny všechny předepsané zkoušky včetně zkoušek brzdných systémů, a to s kladným výsledkem.

Po provedených zkouškách a revizích vyhovovaly vozy všem požadavkům na bezpečný provoz. Při pravidelných statických zkouškách brzdného systému prováděných za provozu však došlo po zavěšení vozů na brzdná lana k deformaci nosných konstrukčních částí klínové bezpečnostní brzdy.

Více informací naleznete také zde.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.

Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Budete nějak řešit docházku vašich senátorů?

A jestli ano jak? A nemyslíte, že by stálo za úvahu, aby všichni politici, teda i poslanci a ministři byly z větší části placeni za odvedenou práci? Třeba za to, jak často se účastní schůzí, hlasování, kolik předloží zákonů apod? Nemyslíte, že by to pak politiky motivovalo, aby opravdu makali? Netvr...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj dokončil druhou část obchvatu města o osm měsíců dříve

20:48 Královéhradecký kraj dokončil druhou část obchvatu města o osm měsíců dříve

Královéhradecký kraj zahájil zkušební provoz druhé etapy obchvatu Opočna na Rychnovsku. Za nový 1,5 …