DPP: Lanová dráha na Petřín podstoupí nezbytnou opravu

09.04.2018 18:42 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je nucen v dalších dnech odstavit z provozu pro cestující lanovou dráhu na Petřín. Důvodem je deformace nosného rámu klínové bezpečnostní brzdy jednoho z vozů. Předpokládá se, že opravy potrvají až do odvolání, a to cca dva týdny.

DPP: Lanová dráha na Petřín podstoupí nezbytnou opravu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Deformací došlo k vyosení celého soustrojí pohyblivých klínů, čepů a táhel od ideální osy.  Tímto vyosením vzniká prostorová vůle klínů, kdy při zapůsobení bezpečnostní brzdy nedojde k přichycení klínů k brzdnému lanu. Zařízení klínové bezpečnostní brzdy je spuštěno v případě odlehčení závěsné páky nebo přetržení tažného lana.

„Dbáme na bezpečnost našich cestujících. Musíme tedy opravit závadu na rámu podvozku, který pochází z roku 1931, upraven byl v roce 1992. Provádíme mj. diagnostické měření rámu, vyrovnání nosných profilů rámové konstrukce do příčné osy vozu, opravu zdeformovaných táhlových domků klínové brzdy, výrobu nových táhel, čepů a lícovaných šroubů z důvodu deformace,“ říká Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP s tím, že oprava je časově náročná.

Tato závada nemá žádnou souvislost s provedenou revizí v březnu 2018. DPP při letošní jarní odstávce provedl celkovou kontrolu mechanických i elektrických součástí lanovky či přeměření souososti náprav. Dále byla provedena defektoskopická zkouška nosných částí rámového podvozku s výsledkem, který nevykazoval žádné trhliny v konstrukci. Dále byla provedena revize strojních částí lanové dráhy a provedeny všechny předepsané zkoušky včetně zkoušek brzdných systémů, a to s kladným výsledkem.

Po provedených zkouškách a revizích vyhovovaly vozy všem požadavkům na bezpečný provoz. Při pravidelných statických zkouškách brzdného systému prováděných za provozu však došlo po zavěšení vozů na brzdná lana k deformaci nosných konstrukčních částí klínové bezpečnostní brzdy.

Více informací naleznete také zde.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 145 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2018 bylo ve vlastnictví společnosti 1 168 autobusů, 854 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 178 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2018 celkem 10 932 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD.

Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

20:11 Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

Rekonstrukce tramvajového trojúhelníku Výstaviště a tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů je do…