Do dalšího kola postoupila tři česká a dvě zahraniční designérská studia, a to:
ANNA MAREŠOVÁ DESIGNERS, mladá designérka a držitelka prestižního ocenění Red Dot, jejíž studio stojí například také za konceptem nové výletní tramvaje DPP T3 Coupé. https://www.annamaresova.com/studio/
AUFEER DESIGN, česká firma se specializací na inženýrské a vývojářské služby pro automobilový a železniční průmysl, navrhla např. design nových tramvají pro Chemnitz nebo Bratislavu. https://www.aufeerdesign.cz/
JAN TUČEK TEAM, český designér známý svou prací pro přední automobilové značky jako Škoda nebo Mercedes.
N+P INDUSTRIAL DESIGN, německé studio proslavené např. svou realizací designu vlaků pro metro v Mnichově nebo Pekingu. https://www.np-id.com/
SPIRIT DESIGN/ DÖLLMANN DESIGN + ARCHITEKTUR ZT, rakouské studio známé svými návrhy a realizacemi řady dopravních prostředků od nákladních automobilů, lodí i například vlaků pro rakouského národního dopravce, společnost ÖBB. http://www.spiritdesign.com/, https://www.doellmann.at/
Jejich úkolem bude návrh designu dvou obdobných vozů lanové dráhy s kapacitou až 120 cestujících v každém z nich, a to jak karoserie, tak interiéru. Samotný návrh musí být nadčasovým, moderním a inovativním řešením, respektujícím trendy veřejné dopravy 21. století a v neposlední řadě genia loci i fakt, že se jedná o jednu z nejoblíbenějších a nejnavštěvovanějších dominant Prahy.
O vítězi v této designérské soutěži rozhodne pětičlenná porota, kterou tvoří přední osobnosti designérské scény i veřejného života a odborníků na dopravu. Jiří Pelcl, profesor z Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM) a její bývalý rektor, držitel četných světových a národních ocenění za design k užšímu výběru dodává: „Velice nás potěšil tak velký zájem českých i mezinárodních studií, svědčí to o prestiži a výzvě, kterou návrh nové lanovky na Petřín představuje. Sešlo se opravdu mnoho kvalitních portfolií a nebylo lehké vybrat finálních 5 týmů. Byl to celý den náročných diskuzí, ale z konečného výběru máme radost a už teď se těšíme na různé přístupy designérů.“
Také Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP je spokojený s vývojem projektu, ke kterému uvedl: „Těší mě zájem světových designérů. Od počátku považuji za důležité vybrat nový vzhled kabiny právě formou designérské soutěže. K obměně kabiny lanovky na Petřín docházelo historicky přibližně každých třicet let. Každá z generací přinesla jedinečný design a bude zajímavé sledovat nové nápady. Na světě není mnoho dopravních prostředků, ze kterých by měl cestující tak exkluzivní výhled, jako z petřínské lanovky. Její návštěvnost převyšuje dokonce i Pražský hrad. Lanovka na Petřín je turistickou i dopravní ikonou Prahy, zaslouží si, aby dostala jedinečný a nadčasový design. Očekáváme, že chytrý design a nový interiér umožní současnou kapacitu lanovky na Petřín ještě navýšit, ”
„Jsem rád, že vše zatím běží podle plánu a pevně věřím, že bude i v dalších fázích projektu, abychom Pražanům i návštěvníkům hl. města Prahy mohli na konci roku 2023 nabídnout jízdy na či z Petřínu komfortní a moderní lanovkou na zrekonstruované trati. Tak velký zájem designérů z tolika zemí jsem nečekal. Kvalita vybraných týmů je skutečně vysoká, těším se na jejich kreativní pojetí nového designu vozů,“ hodnotí průběh soutěže Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva