Pluh PSP01 je zcela unikátní tím, že je umístěn na samostatném podvozku. Poháněn je soupravou typu T3R.P, která jej před sebou sune, přičemž čelní vůz soupravy je speciálně upraven. Dále jsou pak vozovny v případě potřeby vybaveny běžným sněžným pluhem.
„Pluh PSP01 dokáže oproti běžným pluhům odklízet i vysoký sníh. Pluh se pohybuje v rychlosti do 30 km v hodině. DPP ho využívá i pro práci v těch nejobtížnějších místech, protože zvládne bez problému pracovat i na výše položených místech Prahy,“ říká Radovan Kaprálek, vedoucí provozovny Správa dep.
„Pluhová tramvaj, tj. tramvaj se sněžným podvozkem, byla v činnosti celý včerejší den. Používá se vždy při větším sněžení. Běžné sněžné pluhy vyrazily včera v 8:00h ráno a pro jistotu i dnes v 0:30h,“ uvedl Ladislav Povýšil, vedoucí odboru Technicko-provozní.
Pluh PSP01 je provozován vozovnou Pankrác a je vypravován dle požadavků provozního dispečinku. Jeho průjezdní profil kopíruje průjezdní profil vozu 15T. V současné době (v Opravně tramvají Hostivař) se vyrábí další dva podvozkové pluhy. Tato zařízení budou v budoucnu provozována ve vozovnách Kobylisy a Motol ve stejném režimu, jako první uvedené zařízení. Současně bude provedena úprava dvou vozů uvedených vozoven pro ovládání a provoz tohoto zařízení.
Radlice rozeznává celkem tři režimy plužení, které se nastavují pomocí dálkového ovládání z kabiny řidiče v připojeném vozu T3R.P. Tedy plovoucí polohu (radlice je uvolněná pro běžný provoz), přítlak (radlice je hydraulicky stlačována pro odstranění zledovatělé vrstvy) a nadlehčování (radlice je lehce nadlehčována pro plužení na zatravněných tratích).
Řada cestujících se mj. i na sociálních sítích pochvalně vyjádřila o zvládnutí celé situace zaměstnanci DPP. Situace byla na mnoha místech v Praze opravdu obtížná, ale sněžnou kalamitu se pracovníkům Dopravního podniku podařilo zvládnout na výbornou, takže došlo opravdu k nejnutnějšímu omezení dopravy, především v autobusové síti, a to v závislosti na údržbě komunikací. Poslední komplikace byly zaznamenány dnes ráno a v dopoledních hodinách (na okrajích Prahy a především v přilehlých obcích). Z hlediska tramvajové dopravy jsou všechny pravidelné linky v provozu bez komplikací.
Pracovní nasazení svých zaměstnanců velice ocenil i generální ředitel DPP: „Včerejší sněžení je za námi a já bych moc rád poděkoval všem zaměstnancům, kteří se museli potýkat včera celý den s kalamitou. Zvládli to výborně a právě díky nim se o DPP nemluví jen v souvislosti s různými skandály, ale všichni Pražané mohou vidět, že v Dopravním podniku pracuje spousta obětavých lidí, kteří takové situace zvládají s přehledem a profesionalitou. Děkuji všem!“ Takto poděkoval svým zaměstnancům za odvedenou práci Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s., je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 141 autobusových linek, dále 25 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2019 bylo ve vlastnictví společnosti 1 162 autobusů, 865 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede více než 180 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2019 celkem 10 930 zaměstnanců, z toho 4 265 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva