„V Zenklově ulici jsme opravili tramvajovou trať v úseku dlouhém 1,6 kilometru mezi Elsnicovým náměstím a Bulovkou. Navázali jsme tak na dřívější rekonstrukci úseků k Palmovce a směrem na Stírku, letošní výluka byla na této trati nadlouho poslední. Díky rekonstrukci se mohou cestující těšit v Zenklově ulici na novou konstrukci trati na betonové desce a na pražcích s živičným krytem. Současně byla pro zvýšení jízdního komfortu upravena geometrie tramvajové trati a byly použity moderní odhlučňovací prvky ke snížení hlukové zátěže,“ říká Oldřich Vytiska, technický ředitel DPP s tím, že investiční náklady činí zhruba 150 mil. Kč.
Při rekonstrukci tramvajové trati v Zenklově ulici došlo ke změnám zastávek. Zastávka Libeňský zámek (dříve Stejskalova) se posunula ze soutěsky do prostoru před zámeček. V obou směrech vznikly náhradní ostrůvky místo nástupu z vozovky či chodníku. Naopak zastávky U Kříže a Vosmíkova jsou nově v obou směrech mysem s najížděním aut na tramvajové těleso.
„Příznivou zprávu máme i pro ty, kteří využívají tramvajovou dopravu na Vinohradech. Opravili jsme totiž dvojkolejný úsek Hradecká – Želivského dlouhý 0,7 kilometru. Během prázdnin jsme tak zrekonstruovali celý úsek tramvajové trati a provedli obnovu trolejového vedení,“ doplňuje Oldřich Vytiska s tím, že došlo k rekonstrukci tramvajových zastávek Olšanské hřbitovy a Želivského. Zastávky jsou provedeny jako nástupní ostrůvky, obsahují zábradlí s vodící funkcí pro nevidomé a slabozraké. Při rekonstrukci byly v daném úseku bezbariérově upraveny přechody pro chodce. Investiční náklady na tuto akci činí cca 65 mil. Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva