Rekonstrukce téměř 40 let staré tratě potrvá do pátku 15. října 2021 do půlnoci, proto bude v celém úseku obousměrně přerušen provoz tramvají, a i nadále vyloučena automobilová doprava. Během rekonstrukce se změní trasy pravidelných tramvajových linek 15, 17, 93 i obou historických 42 a 43. Náhradní doprava nebude zavedena, DPP místo ní zavede v denním provozu polokružní tramvajovou linku 27.
„Letní stavební sezóna běží na plné obrátky a jednotlivé investice se nám daří úspěšně koordinovat. Na nábřeží Edvarda Beneše začala Technická správa komunikací začala opravou odvodnění a vozovky včetně části dlažby při výjezdu z Letenského tunelu. Teď Dopravní podnik naváže rekonstrukcí tramvajové trati. Zároveň během rekonstrukce posunujeme trať o půl metru směrem k řece, aby byl nástup do tramvají pohodlnější a nebyla mezi nimi nepříjemná mezera,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Tramvajová trať na nábřeží Edvarda Beneše je téměř 40 let stará, naposledy jsme ji rekonstruovali v roce 1982. Před 11 lety sice prošla opravou, nicméně se tehdy jednalo o opravu užitým materiálem, část z ní leží na původních velkoplošných panelech, které dožívají. Nová trať bude na betonové desce s pružným upevněním kolejnic a asfaltovým povrchem, díky čemuž se sníží hluk a vibrace z tramvajového provozu,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodává: „Trať během rekonstrukce posuneme na základě dohody s MHMP, MČ Praha 7 a IPR o zhruba 40 – 50 cm směrem k řece, aby se plně využil uliční profil. Ve směru na Klárov kolem tratě nainstalujeme tvarovky. Díky tomu se zlepší průjezd v tomto směru nejen pro tramvaje, ale i pro zájezdové autobusy i pro širší osobní auta. Ve směru z centra naopak budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. V konečném důsledku očekáváme, že díky tomuto řešení zde ubude konfliktních a nebezpečných situací mezi tramvajemi a individuální automobilovou dopravou, a v neposlední řadě se zlepší jízdní doba tramvajových spojů.
Tramvajovou trať v úseku Čechův most – Klárov DPP zatím rekonstruovat nechystá. „V tomto úseku je zhruba třetinový provoz ve srovnání s úsekem mezi Čechovým a Štefánikovým mostem, proto se trať tolik neopotřebovává, navíc v roce 2008 byly panely kompletně vyměněny za nové“ doplňuje Jan Šurovský. Navazující úsek na nábřeží kapitána Jaroše je mnohem mladší, zde rekonstrukce proběhla v roce 2012 a výměna opotřebených kolejnic na jaře 2019.
Informace o změnách v dopravě
Z důvodu rekonstrukce tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše je od soboty 28. srpna (cca 0:00 hod.) do pátku 15. října 2021 (cca 24:00 hod.) obousměrně přerušen provoz tramvají na nábřeží Edvarda Beneše, v úseku mezi Čechovým a Štefánikovým mostem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva