Loňských dvanáct měsíců dorovnalo počtem podání (22 198) rekordní čísla z roku 2021. Změnila se ovšem jejich struktura. Zatímco v závěru roku 2021 přicházely především dotazy kvůli pádu dodavatelů v čele s Bohemia Energy a souvisejícím krokům, jako byl výběr nového dodavatele nebo specifika režimu dodavatele poslední instance, v roce 2022 stály za většinou podání důsledky energetické krize.
„V celé třetině případů nás lidé loni oslovili kvůli zálohám či vyúčtování, respektive kvůli rostoucím cenám energií, které se do plateb promítají. Těchto podání přibylo zejména ve druhém pololetí roku, kdy už se jednalo takřka o polovinu z celkového počtu dotazů. Pozitivní naopak je, že alespoň dočasně ve druhém pololetí výrazně ubylo podání týkajících se nekalých praktik zprostředkovatelů. Příčinou byla jednak novela energetického zákona, která výrazně zpřísnila podmínky jejich podnikání a donutila zprostředkovatele registrovat se na ERÚ, a také situace na trhu, kdy od nich dodavatelé nepřebírali nové zákazníky,“ shrnuje Stanislav Trávníček, předseda Rady ERÚ, a dodává, že občané úřadu nad rámec oficiálních podání adresovali další tisíce podnětů a dotazů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva