Na evidenčním listu je uvedena doba účasti na důchodovém pojištění, vyměřovací základ (v zásadě hrubý příjem zaměstnance, ze kterého bylo odvedeno pojistné) a tzv. vyloučené doby (doby trvání omluvných důvodů - nejčastěji doby dočasné pracovní neschopnosti). Na základě těchto údajů rozhoduje ČSSZ o tom, zda vznikne nárok na důchod starobní nebo pozůstalostní či invalidní. Lidé si mohou sami několika způsoby ověřit, zda má ČSSZ v evidenci všechny ELDP - online prostřednictvím ePortálu ČSSZ nebo z informativního osobního listu důchodového pojištění, o který lze jednou ročně zdarma ČSSZ požádat.
Co dělat, když některý ELDP v evidenci ČSSZ chybí nebo údaje v něm uvedené nesouhlasí
Zjistí-li zaměstnanec, že jeho zaměstnavatel nepředložil ČSSZ některý z evidenčních listů, je třeba kontaktovat dotyčného zaměstnavatele (případně jeho právního nástupce či likvidátora) a vyzvat jej k dodatečnému splnění jeho povinnosti. Pokud zaměstnavatel nekomunikuje nebo již neexistuje, je vhodné se obrátit na okresní správu sociálního zabezpečení (OSSZ). Ta existujícího zaměstnavatele vyzve k dodatečnému doložení ELDP. V případě zaniklého zaměstnavatele OSSZ poradí, jakým dalším způsobem je možné chybějící dobu zaměstnání prokázat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva