Vzdělávací program HOBIT, neboli HOdina BIologie pro živoT, který v roce 2013 odstartovalo Mezinárodní centrum klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (FNUSA-ICRC), má za cíl během jedné vyučovací hodiny předat žákům důležité informace, díky kterým budou schopni zachránit život člověku se srdečním nebo mozkovým infarktem. Že má HOBIT smysl, se ukázalo, když dva školáci, kteří jej absolvovali, dokázali přivolat pomoc muži se srdeční zástavou a provést u něj resuscitaci, čímž mu zachránili život.
Součástí inovativního multimediálního programu, který se koná v počítačových učebnách, jsou půlminutová videa, ve kterých herci reálně zobrazují příznaky onemocnění. Právě tato tzv. simulační videa vnáší do výuky první pomoci zcela zásadní prvek a učí děti, jak reagovat na situace z běžného života. „Edukace probíhá online na počítačích, žáci postupně vyplňují jednotlivé části testu a učitel pouze dohlíží na průběh hodiny. Je to tedy velmi jednoduché a pro učitele nenáročné, pro žáky navíc HOBIT představuje příjemné zpestření běžné školní výuky,“ uvedla manažerka programu Hana Pokorná. Na první edukační hodinu navazují doplňkové materiály (pracovní listy, hry atp.), které jsou vytvořené ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity, a které mají učitelé zdarma k dispozici na webové stránce projektu. Hodina se s odstupem tří až šesti měsíců opakuje, aby bylo možné ověřit, jak se mění znalosti žáků v čase.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva