Pokladní certifikát je nezbytný pro elektronickou evidenci tržeb, a pokud nedojde včas k jeho výměně za nový, nebudou tyto tržby evidované. Není třeba čekat na vypršení platnosti certifikátu, protože nový lze získat kdykoli dříve. Po expiraci nebo zneplatnění certifikátu nelze již certifikát obnovit ani prodloužit. Přenos pokladního certifikátu do pokladny nebo do pokladní aplikace si musí zajistit poplatník obvykle ve spolupráci s dodavatelem pokladny nebo pokladního software. Vydání certifikátu je zdarma.
„Certifikát se vydává pouze on-line, proto jeho výměnu mohou poplatníci učinit z pohodlí domova nebo kanceláře. Jiným způsobem nelze pokladní certifikát vydat,“ upozornila generál
ní ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová. Největší počet certifikátů expiruje v listopadu 2019, kdy vyprší platnost u 52 tisíc certifikátů, a v únoru 2020, kdy vyprší platnost u 112 tisíc certifikátů. Činnosti spojené s generováním pokladních certifikátů se provádějí ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb na Daňovém portálu (ZDE). V části „CERTIFIKÁTY“, ve webové aplikaci EET, je možné ověřit dobu platnosti pokladního certifikátu, případně využít službu upozornění na konec jeho platnosti, k čemuž stačí ve stejné části aplikace do pole „Email pro upozornění“ zadat kontaktní e-mail. Na ten budou v pravidelných intervalech odesílány informace o blížícím se konci platnosti konkrétního pokladního certifikátu.
Přesný postup a odpovědi na často kladené otázky v souvislosti s výměnou pokladního certifikátu naleznete na stránkách ZDE nebo ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva