Navrhovaný model počítá s tím, že poplatek budou povinni hradit zaměstnavatelé s nejméně 25 zaměstnanci, přičemž výše poplatků by byla odstupňována podle velikosti firmy a zastropována u podniků s více než 500 zaměstnanci. Hospodářská komora se s touto úpravou nemůže ztotožnit, protože jde o neférové zatížení jen části podnikatelů podle jejich velikosti, což nedává žádnou logiku a přináší jakousi skrytou daň pro vybranou část podnikatelů.
Který z vybraných českých europoslanců nejlépe hájí české národní zájmy?Anketa
„Osobně jsem pro zachování duálního systému televizního a rozhlasového vysílání, tedy pro jasné, transparentní a předvídatelné soužití veřejnoprávních a soukromoprávních médií. To však znamená, že musíme být schopni jednoznačně definovat rozsah veřejné služby a s tím související náklady, které zajištění takové veřejné služby bude stát. Teprve pak bychom měli hledat způsob, kdo a jak bude tento odůvodněný náklad hradit. Byl jsem v letech 2006-2009 odpovědný za přípravu a realizaci přechodu z analogového na digitální vysílání, a proto vím, že nalezení shody mezi veřejnoprávními a soukromoprávními hráči na mediálním trhu je složité a bolestivé, ale že je přesto možné takovou rovnováhu v zájmu diváka a posluchače najít,“ řekl prezident Hospodářské komory Zdeněk Zajíček.
Podle Zajíčka nejsou dokončena jednání o rozsahu a kvalitě veřejné služby, byť je jednání s Českou televizí v pokročilé fázi, a celá problematika se bohužel momentálně smrskla na to, o kolik se navýší rozpočty a kdo toto navýšení zaplatí.
„Je mi líto, že ten, kdo v dobré víře upozorní na to, že bychom měli nejdříve vědět, za co budeme platit, kam nově vybrané peníze půjdou a jak se s nimi efektivně hospodaří, je označován za nepřítele veřejnoprávních médií. Tak to ale není,” doplnil prezident Komory.
Komerční média jsou podle Zajíčka vystavena tvrdému konkurenčnímu prostředí, které neustále vyvíjí tlak na jejich finanční, organizační a personální efektivitu, a jejich úspěšnost je logicky určována sledovaností. „Tento přirozený tlak u veřejnoprávních médií není a o to více je důležité rozsah a kvalitu veřejné služby dobře definovat, aktualizovat a pravidelně vyhodnocovat,“ argumentuje prezident Zajíček.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva