Zpráva popisuje, co se v území změnilo za poslední dva roky, tedy od vydání ZÚR JMK, a je zadáním pro samotnou aktualizaci tohoto dokumentu.
„Po schválení Zprávy o uplatňování Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje v období 10/2016–12/2018 krajským zastupitelstvem obratem přistoupíme k aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Aktualizovaný dokument by měl být hotov na konci funkčního období stávající koalice,“ doplnil náměstek hejtmana Martin Maleček.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje byly vydány v roce 2016 a stanovily územní rezervy v jádrovém území Metropolitní rozvojové oblasti Brno. Výsledkem tohoto dokumentu byl i požadavek zpracovat územní studii, která podrobně prozkoumá, kterou variantu D43, bystrckou, bítýšskou nebo optimalizovanou, doporučit k realizaci, zda je potřebná jihozápadní tangenta a v kterých místech by se mělo napojit území od Černovické terasy k Holubicím na D1.
Dokument zpracovávali odborníci 19 měsíců a výsledkem jsou doporučené tři varianty, které budou prověřovány v aktualizaci ZÚR JMK.
„Projektanti a další řešitelé pracovali s územím o rozloze 112 443 ha, které zahrnuje správní území 111 obcí. Potvrdilo se to, k čemu se odborníci historicky klonili, tedy že nejúčinnější pro vedení silnice 43 jsou varianty, které ji vedou Bystrckou stopou,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva