Krkonošský národní park má od Nového roku nový návštěvní řád

14.01.2016 17:55 | Zprávy

Se začátkem nového roku vstoupil v účinnost změněný a doplněný Návštěvní řád Krkonošského národního parku (NŘ). Důvodem jeho aktualizace byla změna zonace KRNAP, nutnost reagovat na nový občanský zákoník a potřeba vyřešit podněty veřejnosti či problémy spojené s návštěvností území, které Správy KRNAP sama registrovala.

Krkonošský národní park má od Nového roku nový návštěvní řád
Foto: KRNAP
Popisek: KRNAP

Změny se týkají vjezdu a setrvání motorových vozidel na území KRNAP. Nový NŘ stanovuje podmínky pro vjezd do III. a II. zóny KRNAP (přičemž starý NŘ řešil pouze III. zónu). Vjezd do I. zóny (i průjezd I. zónou) je nadále možný pouze na základě výjimky vydané Odborem státní správy Správy KRNAP. Z dokumentu byly vypuštěny všechny pasáže, týkající se poplatků za vjezd, protože byly v současné době, bez existence poplatkové vyhlášky, zbytečné.

Po řadě jednání s Českým svazem kanoistů byly upraveny podmínky pro splouvání krkonošských řek. Značně se rozšířily možnosti, které z nich lze splouvat. Nově je rozšířena možnost splouvat Labe od přehrady Labská až do Vrchlabí, Malá Úpa v úseku Spálený Mlýn, ústí Jeleního potoka – k soutoku s Úpou, Jizerka v úseku Vítkovice, most u hotelu Skála, ústí Kozelského potoka – Dolní Štěpanice, Mumlava v úseku most u skokanských můstků v Harrachově až ústí do Jizery, Úpa v úseku Pec pod Sněžkou – Horní Maršov, Klínový potok v úseku parkoviště Strážné lom – soutok s Husím potokem. Splouvat mohou plavidla bez motorového pohonu, za denního světla a na Labi při průtoku vyšším než 9 m3/s.

Změny se týkají také cyklistů. Jak známo na území KRNAP je možné jezdit pouze po vyhrazených cyklotrasách a za denního světla. Nově mohou cyklisté jezdit v období od 30. 11. do 1. 4. pouze mimo upravované lyžařské trasy (tj. sjezdové tratě či běžecké stopy). Důležitým doplněním NŘ, které reagovalo jak na zjištění Správy KRNAP, tak na mnohé stížnosti návštěvníků hor, je vymezení pojmu „jízdní kolo“. Pro účely NŘ se jízdním kolem rozumí pouze jízdní kola a koloběžky poháněné lidskou silou bez spalovacího motoru. Kola se spalovacím motorem, která svým zápachem a hlukem znepříjemňovala ostatním návštěvníkům pobyt na horách, nyní nebudou moci legálně vjet na cyklotrasy.

Drobná změna spočívá v doplnění článku Lesy na území KRNAP, kde apelujeme na zvýšenou opatrnost návštěvníků při vstupu a pohybu v lesích na území KRNAP kvůli možnosti pádu větví či stromů. Zejména za prudšího větru nebo větší sněhové pokrývky riziko podobné události prudce stoupá. Lesy na území KRNAP jsou kromě toho zčásti ponechány přirozenému vývoji. Zejména na území I. a II. zóny jsou managementové zásahy v lesích omezovány.

Návštěvní řád Krkonošského národního parku je spolu s Plánem péče o Krkonošský národní park zásadním dokumentem, jenž má zajistit zachování přírodních hodnot národního parku.

Změnu Návštěvního řádu Krkonošského národního parku lze najít v elektronické podobě na jako Opatření obecné povahy č. 2/2015. V nejbližší době bude zveřejněno i úplné znění Návštěvního řádu KRNAP.

Další informace o aktuálním dění na území Krkonošského národního parku i v jeho okolí najdete na facebookovém profilu http://www.facebook.com/spravakrnap

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Na trať v nuselském údolí se vejde více vlaků, navíc pojedou tišeji

7:31 Správa železnic: Na trať v nuselském údolí se vejde více vlaků, navíc pojedou tišeji

Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce trati pod pražským Nuselským mostem. Projekt pro fr…