Víte, že…..
- Průměr olympijské medaile je 85 mm (váží 400 g). Je tedy zhruba stejně velká, jako tlačítko pro otevření dveří vlaku LEO Express (průměr 9 cm).
- Kateřina Emmons bude na olympiádě obhajovat zlatou medaili ze střelby ze vzduchové pušky. Ženy při této disciplíně střílejí z 10 m na terč o rozměrech 45,5 x 30,5 mm, bílá "desítka" je tečkou o průměru 0,5 mm. Pro srovnání: kulaté tlačítko pro otevření dveří u vlaku LEO Express má průměr 90 mm, vnitřní terčík pak má 50 mm.
- K favoritům silničního cyklistického závodu mužů bude, doufejme, patřit i Roman Kreuziger. Při rychlosti 160 km/h (44,48 m/s) se hnací dvojkolí soupravy LEO Express otočí za sekundu přibližně 16 x, zatímco při cyklistickém závodě se kolo silničního speciálu za jednu sekundu otočí přibližně 5x.
- Mnoho sad medailí se bude rozdávat i v olympijském bazénu. Doufejme, že se k ni čeští reprezentanti alespoň přiblíží. Pro představu jakým množstvím kapaliny se musí špičkoví plavci prodrat: v olympijském bazénu je 3, 75 mil. litrů vody, voda z něj by tedy vrchovatě naplnila všech 5 souprav LEO Express a přitom by ještě zbylo dost vody i na případnou šestou.
- K velkým medailovým nadějím české výpravy patří tenisté, zejména Tomáš Berdych a Petra Kvitová. Oba si oprávněně mohou dělat naděje na zisk z některých cenných kovů. Případné auty při tenisové hře dokáže velmi snadno odhalit systém kamer zvaný „jestřábí oko.“ Také vlaky LEO Express mají takové hlídací „oko“. Čelní kamery v soupravě mají špičkové parametry, při rozlišení 800x600 zvládnou pořídit až 10 snímků za sekundu.
- Tradičně silným českým sportem je atletika. Všichni věříme, že Jiřina Ptáčníková zopakuje nedávný triumf na ME. Její osobní rekord je 472 cm, ale jistě má i na to překonat rekord světový, který činí 5 m a 6 cm. Mimochodem, výška trolejového drátu, ze kterých soupravy LEO Express čerpají svou energii, je na české železnici obvykle minimálně 5,1 m.
- Ke světové špičce patří i české běžkyně na 400 m překážek – Zuzana Hejnová a Denisa Rosolová. Naše medailové naděje by tak jistě dokázaly přeskočit stolky u čtyřsedadel v soupravách LEO Express, které dosahují výšky přibližně 70 cm od podlahy. Ženy přitom na atletické dráze přeskakují překážky vysoké 76,2 cm.
- Běžci mají na atletickém oválu luxusně hodně prostoru. Šířka jedné dráhy na atletickém oválu je 1,22 m, což je přibližně dvojnásobek šířky uličky v soupravách LEO Express.
- A pozor, jestli nějakou disciplínu považuje český národ za medailovou tutovku, tak je to hod oštěpem, a to jak mužský tak ženský. Světový rekord v hodu oštěpem - 98,48 - stále drží Jan Železný. Osobní rekord jeho svěřence a nedávného mistra Evropy, Vítězslava Veselého, činí 88,11 m, což by bohatě stačilo na dohození oštěpu z jednoho konce soupravy až do stanoviště strojvedoucího na opačném konci jednotky. A pokud by Barbora Špotáková zopakovala svůj výkon z Pekingu, pak by oštěp z její mistrovské ruky letěl od jednoho konce naší soupravy, tedy přes stanoviště strojvedoucího a celé čtyři vagóny s Economy třídou, až téměř na druhý konec. Zapíchnul by se tedy někam u moderních toalet a prostor pro catering na začátku Business třídy.
- Souprava LEO Express dokáže při rozjezdu ujet 100 m za 10 sekund. Mohla by tedy dost dobře soupeřit i s nejrychlejšími sprintery planety.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva