Nejvíce potřebné profese aktuálně zahrnují pracovníky bezpečnostní kontroly, pracovníky odbavení cestujících a pracovníky nakládky a vykládky letadel. Pro mnoho zájemců může být atraktivní široká nabídka zkrácených a flexibilních úvazků.
Nabírání zaměstnanců přichází po kritických letech 2020 a 2021, které byly poznamenány pandemií onemocnění Covid-19. Letectví bylo jedním z?nejvíce zasažených sektorů, který zaznamenal největší ztráty. Skupina Letiště Praha, která zahrnuje Letiště Praha, a.s., Czech Airlines Handling, a.s., a Czech Airlines Technics, a.s., musela ve dvou vlnách propustit 600 zaměstnanců z?provozu i administrativy, aby snížila náklady a zároveň aby bylo možné udržet dlouhodobé a nutné investice.
„Ke konci roku 2021 měla skupina Letiště Praha 3337 zaměstnanců, letos potřebujeme toto číslo navýšit o desítky zaměstnanců. Očekáváme dvojnásobný počet odbavených cestujících. Personálně proto navýšíme hlavně ty organizační složky, na které bude mít nárůst provozu největší dopad a které jsou zároveň stěžejní pro komfortní průchod cestujících procesem odbavení. Zároveň se zaměřujeme na masivní nábor v režimu dohod mimo pracovní poměr, což nám umožní větší flexibilitu a optimalizaci nákladů pro pokrytí nejvyšší sezónnosti,“ říká Dana Lörincová, personální ředitelka Letiště Praha.
Nabírání se týká v?první řadě pracovníků bezpečnostní kontroly, kteří jsou jednou z?významných bezpečnostních složek letiště. Mezi jejich kompetence spadá například provádění bezpečnostní kontroly cestujících, posádek a personálu, kontroly jejich kabinových i zapsaných zavazadel nebo dozor nad výstupem cestujících do terminálů. Další skupinou jsou obecně pracovníci ve službách zákazníků například tedy zaměstnanci stravovacích služeb, služeb letištních salonků a koordinátorů parkování. Otevřené pozice jsou například řidiči autobusů, hasiči a ostraha letiště.
Nové pracovníky hledá také dceřiná společnost Czech Airlines Handling, která na Letišti Václava Havla Praha zajišťuje odbavení cestujících a letadel. „S?novými očekávanými linkami a s vyšší frekvencí letů je nutné zajistit dostatek pracovníků, aby odbavení probíhalo komfortně a aby byly splněny smluvní požadavky dopravců,“ upřesňuje Dana Lörincová. Otevřené pozice se týkají hlavně pracovníků nakládky a vykládky zavazadel, kteří se pohybují po ploše a zajišťují tuto službu pro letadla různých typů.
Hlavním lákadlem je atraktivní prostředí mezinárodního letiště a benefity, které Letiště Praha zaměstnancům poskytuje. Jedná se například o benefitní systém Cafeteria, 5 týdnů dovolené, dotované stravování v letištní restauraci a zaměstnaneckých jídelnách, příspěvek na pojištění odpovědnosti a penzijní připojištění, jazykové kurzy, možnost využít mobilní data zdarma, zvýhodněné nákupy ve free shopech, masáže či fitness v?areálu letiště za zvýhodněné ceny, společné akce pro rodiny zaměstnanců. Na některé benefity dosáhnou i ti, kteří pracují na dohody.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva