Lokomotivy Vectron – 10 milionů kilometrů ve službách Českých drah

13.08.2021 11:50 | Tisková zpráva

Desítka Vectronů Českých drah pronajatých od společnosti ELL už najela přibližně 10 milionů kilometrů. Stroje využívají České dráhy především na lince Berliner z Prahy do Berlína, Hamburku a Kielu, ale zajíždějí také s expresem Hungaria do Budapešti.

Lokomotivy Vectron – 10 milionů kilometrů ve službách Českých drah
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Lokomotivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h. Denně ji využívají mezi Berlínem a Hamburkem. Jejich výkon je 6 400 kW. Vybaveny jsou pro provoz na 3 napájecích systémech (3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC, 25 kV 50 Hz AC), vlakovým zabezpečovačem pro středoevropské státy včetně nejmodernějšího systému ETCS a radiokomunikací GSM-R. Díky tomu mohou dopravit vlak Hungaria přes čtyři státy na skoro 1 300 kilometrů dlouhém rameni Hamburk – Budapešť v jednom kuse bez přepřahu.

Denní běh jedné lokomotivy Siemens Vectron od společnosti ELL ve službách Českých drah je téměř 1 000 kilometrů. Pět z lokomotiv už překonalo hranici milion kilometrů a druhá polovina strojů má magickou hranici jednoho milionu kilometrů na dosah. Nejvíce najezdil stroj D-193.298, který měl ke dni 10. srpna 2021 na svém kontě už 1 074 853 km. Vectrony jsou nejspolehlivější stroje ve službách Českých drah. Jejich průměrná disponibilita, vztažená na flotilu těchto deseti lokomotiv, na počet hodin v daném měsíci a na hodiny odstavení strojů pro závadu, je 99,24 %.

České dráhy v současnosti provozují 17 lokomotiv Siemens Vectron, z toho je 10 lokomotiv v nájmu od společností ELL a 6 strojů pronajímá společnost RSL. Jednu lokomotivu České dráhy přímo vlastní. Vedle linky Berliner je provozují také na lince Slovácký expres mezi Prahou a Starým Městem u U.H. a jako záložní stroje se objevují i na dalších dálkových linkách Českých drah. Stroje Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo.

České dráhy plánují pořídit nové elektrické lokomotivy také přímo do svého vlastnictví, proto vypsaly dvojici výběrových řízení na dodávku až 90 elektrických lokomotiv pro rychlost 200 km/h a až 50 lokomotiv pro rychlost 230 km/h.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NKÚ: Úřad vlády a MZV financovaly české předsednictví v Radě EU bez významných nedostatků, s jednou výjimkou

10:17 NKÚ: Úřad vlády a MZV financovaly české předsednictví v Radě EU bez významných nedostatků, s jednou výjimkou

Předsednictví České republiky v Radě Evropské unie v roce 2022 stálo celkem 2,033 mld. Kč. Z toho Úř…