„Situace se vyvíjí každým dnem a my všichni budeme muset flexibilně reagovat na aktuální požadavky. Chci Vás ujistit, že vše intenzivně řešíme ve spolupráci s ostatními ministerstvy a relevantními organizacemi, snažíme se předvídat problémové situace a hledat včas řešení. Naším cílem je, abyste informace od nás měli včas, srozumitelné a na jednom místě. A zároveň Vám chceme poskytnout potřebnou metodickou podporu,“ píše v dopise školám ministr školství Petr Gazdík.
Součástí ministrova dopisu pro školy byly také dva materiály:
Vzdělávání ukrajinských dětí v ČR - zaměřuje se na konkrétní postupy při začleňování dětí a žáků do kolektivu a pravidla pro jejich zařazování do škol. Materiál obsahuje také užitečné odkazy ke zvládání jazykových bariér a ke vzdělávání žáků cizinců a důležité kontakty.
Příručka pro školy v době katastrofické události – kterou připravil Národní ústav duševního zdraví a vznikl jako zdroj informací pro pedagogy základních a středních škol. Nabízí aktivity, které je možné s žáky podnikat, a materiály, které napomohou otevírat citlivá témata ve školním kolektivu. „Věříme, že pro školy bude tento materiál přínosný při předcházení konfliktů v třídních kolektivech a v péči o duševní zdraví žáků,“ napsal Petr Gazdík.
MŠMT také spustilo web ZDE, jehož je také sekce FAQ, kde školy naleznou otázky a odpovědi na konkrétní případy. Spuštěny byly také telefonické a e-mailové linky, na které se mohou školy k problematice ukrajinského konfliktu a jeho dopadů obracet.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: Tisková zpráva