Prodej e-známek v kamenných pobočkách bude stát přibližně o polovinu méně, než u současných papírových známek. Fyzická distribuce e-známek bude doplňkovou možností k hlavnímu prodeji prostřednictvím internetu nebo přes mobilní aplikaci.
„Současná odměna z prodeje papírových dálničních známek je 4,6 %. Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 %, vítěz pak nabídl 2,3 %,“ uvedla za SFDI ředitelka Sekce pro správu finančních zdrojů Lucie Bartáková.
Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 5:00-23:00 v pracovní dny. Díky společně podané nabídce České pošty a ČEPRA bude síť poštovních poboček rozšířena ještě o vybrané čerpací stanice.
Celkovou výši úhrad přes fyzickou distribuci v tuto chvíli nelze přesně odhadnout. Stát zavádí zcela nový systém a bude záležet na chování zákazníků, zda upřednostní elektronický, nebo fyzický nákup. Stát ale fakticky zaplatí jen skutečné prodeje e-známek.
Do otevřeného výběrového řízení se celkem přihlásili čtyři uchazeči (řazeno abecedně):
- konsorcium Autoklub Bohemia Assistance, a.s. a MTX spol. s r.o.
- konsorcium CzechToll s.r.o. a Sky Toll a.s.
- konsorcium Česká pošta, s.p. a ČEPRO, a.s.
- GECO, a.s.
Po rozhodnutí o vítězi a jeho oznámení nyní běží 15 denní lhůta na případné podání námitek a jejich následné vypořádání. Poté bude možné uzavřít smlouvu a začít realizaci veřejné zakázky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva