„Na stavbu čekali místní třicet let, nyní je dokončena s půlročním předstihem za pouhých sedmnáct měsíců. Je to obrovská úleva pro Olbramovice, které trápí enormní dopravní zatížení zejména kamionovou dopravou, která doposud projížděla středem obce,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Součástí stavby jsou tři mosty, mimoúrovňová křižovatka, podchod pro pěší a dvě protihlukové stěny o celkové délce 1 200 metrů. Celková délka obchvatu je 3,4 kilometru a náklady jsou v celkové výši 321 milionů korun bez DPH. Stavba je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Obchvat Olbramovic je pokračováním zkapacitnění silnice I/3, staví se obchvaty a přidává třetí pruh. V současné době je již I/3 upravena na šířkovém uspořádání 2+1 od D1 u Mirošovic až k Benešovu. U Benešova byly uvedeny do provozu dvě nové okružní křižovatky, U Topolu a Červené Vršky.
Dopravní prioritou je nyní dobudovat středočeskou část dálnice D3, která umožní rychlejší a bezpečnější cestu z jihu Čech do Prahy. Koncem minulého roku došlo k průlomu, Nejvyšší správní soud ukončil vleklý spor o to, kudy dálnice povede, když odmítl kasační stížnost proti plánům Středočeského kraje.
„V tuto chvíli máme již vydána všechna rozhodnutí o výjimkách pro zvláště chráněné druhy, ŘSD připravuje žádosti o vydání územního rozhodnutí, kde využije v maximální možné míře všech nástrojů nové legislativy. Současně připravuje podklady pro projektování dokumentace pro stavební povolení. Na celé trase jsou prováděny velmi rozsáhlé geotechnické průzkumy,“ dodává ministr dopravy.
Ředitelství silnic a dálnic předpokládá zahájení výstavby středočeské části dálnice D3 v roce 2026.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva