Představujeme strategii Ministerstva dopravy v této oblasti, aby bylo patrné, čím se naše rozhodování o zpoplatnění či znepoplatnění řídí a jak probíhá. Taktéž nastiňujeme naši vizi pro budoucnost v této oblasti.
Seznam, který se objeví v příslušné legislativě pro daný rok (naleznete jej s příslušnou mapou mimo jiné na webu Ministerstva dopravy či SFDI) vždy vzniká přibližně v polovině předešlého roku na základě plánu otevírání nových dálnic a diskuse s kraji. Na přelomu roku se pak vše vtělilo do patřičné vyhlášky, která je také běžně k dispozici na internetu na webech zaměřených na českou legislativu. Taktéž se před novým rokem průběžně připravuje patřičné dopravní značení a podobně.
Proč ten ano, a ten ne?
Při rozhodování ctíme pravidlo, že nové úseky dálnic, které nejsou samostatně izolované od dálniční sítě či neslouží jako jediná alternativa průjezdu městem či obcí, budeme zpoplatňovat, protože cílem zpoplatnění je vybrat dostatek peněz na další rozvoj dopravní infrastruktury (silnic, železnic…), který od nás veřejnost vyžaduje. Platí tedy jednoduché pravidlo: čím více peněz stát získá, tím více bude moci vynaložit na výstavbu, rekonstrukci či vylepšení tuzemské dopravní sítě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva