Celkem se jich prodalo více než 1,1 milionu za bezmála 700 milionů Kč. V meziročním srovnání je to o 170 tisíc elektronických známek víc oproti minulému červenci, kdy dosáhl výběr 575 milionů Kč. Dálniční poplatky tak pomáhají zajistit finanční prostředky pro běžící dobudování základní dálniční sítě v České republice.
„Důvodem nárůstu prodejů zejména u krátkodobých známek je zvýšený zájem o cestování napříč celou republikou, ale i budování nových dálničních úseků. Aktuálně je rozestavěno 200 kilometrů dálnic a u dalších 73 kilometrů se vybírá zhotovitel. Do roku 2033 chceme mít základní dálniční síť dobudovanou,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
V červenci se prodalo celkem 1 139 009 kusů všech druhů dálničních známek za bezmála 694 milionů Kč, loni to bylo za stejný měsíc 969 039 známek za více než 575 milionů Kč. Ke zvýšení počtu prodaných dálničních známek přispělo zavedení jednodenní známky v březnu 2024.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva