„Šetříme čas a peníze občanů, kteří mohou, namísto několika návštěv úřadů a prohledávání internetových odkazů, nalézt dostupné elektronické služby na jednom místě. Z tohoto rozcestníku jsou dostupné již fungující služby spojené s dopravou, jako je například kontrola tachometru, dálniční známky, ale i novinky. Například nová možnost e-podání žádostí o výměnu řidičského průkazu z důvodu krádeže, ztráty či změny osobních údajů, předvyplnění žádosti na Registr vozidel či nové žádosti v agendě plavidel,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Další online novinkou zde jsou tzv. BLESKY, tedy žádosti o zrychlené vyřízení do pěti pracovních dnů, nebo elektronická dostupnost dalších lodních a leteckých agend. „Portál dopravy postupně umožní vyřídit si online většinu úředních záležitostí spojených s dopravou. Občanům i firmám,“ dodává ministr Kupka.
Pro zajištění vysoké uživatelské přívětivosti je vybudované obousměrné propojení a stejný design s Portálem občana, takže stačí jedno přihlášení v jednom z portálových řešení.
„Dalšími kroky v rozvoji tohoto dopravního nástroje bude přidání výpisu z karty řidiče, nové žádosti v agendě vozidel a plavidel. Taktéž chceme portál zpřístupnit pro právnické osoby, nabídnout elektronickou úhradu správních poplatků na všechny úřady,“ nastiňuje další plány ministr dopravy.
Smysl Portálu dopravy a jeho přidaná hodnota je ve zpřístupnění „transakčních služeb“, tedy elektronické podání žádostí, úhrada správních poplatků apod. Taktéž zastřešuje různé digitalizační agendy resortu, které vyplývají z jeho různých závazků, povinností či vlastní aktivity.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva