Integrovaný regionální operační program (IROP) spravovaný Ministerstvem pro místní rozvoj poskytl Jihočeskému kraji přes 46 milionů korun na jeho obnovu. Nyní se z něj stala kvalitní a pevná spojnice obou břehů Lužnice spolehlivě propojující významná regionální centra s dálniční sítí.
„Hlavním úkolem projektu byla oprava všech závad bez narušení původního vzhledu Švehlova mostu. Proběhla úprava nosné konstrukce a kompletní výměna celého příslušenství mostu,“ popsal náměstek pro řízení Sekce evropských a národních programů Zdeněk Semorád.
Švehlův most, který spojuje břehy řeky Lužnice v Táboře již od let 1934–1935, podstoupil v minulosti jen několik dílčích oprav, proto jeho špatný technický stav vyžadoval rekonstrukci. „Před realizací projektu IROP byla vozovka mostu popraskaná a lemující chodník se propadl. Monolitické římsy porostlé mechem vypadaly mírně řečeno nevábně,“ popsal Semorád.
Řidiči během rekonstrukce mostu využívali objížďku přes most v příměstské části Tábora Čelkovicích. „Přestavba přispěla ke zkvalitnění silničního napojení významných center Jihočeského kraje. Tento úsek nyní umožňuje hladké propojení oblastí Táborska a Bechyňska k dálnici D3,“ vysvětlil Semorád s tím, že je dálnice D3 součástí transevropské dopravní sítě (TEN-T).
Oblast krajské silniční infrastruktury IROP podpoří i v programovém období 2021–2027. Pro oblast je připravena částka 10,2 miliard korun z Evropské unie.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva