Systém rozdělování dotací na kulturní aktivity byl neefektivní, složitý, a zbytečně tak zatěžoval jak MK, tak i samotné žadatele o dotace. To v praxi například vedlo k tomu, že žadatelé o dotaci museli stejné dokumenty předkládat několikrát u každé jednotlivé žádosti. Na straně MK pak zase řada činností spojených s administrací žádostí – například kontrola předložených dokumentů – probíhala duplicitně.
Administrace podpory kulturních aktivit byla náročná zejména ze dvou důvodů – jednalo se o nejednotný postup jednotlivých útvarů MK a chybějící jednotný informační systém pro správu kulturních aktivit. Právě tento IT systém, který by mohl odstranit duplicitní činnosti a nutnost opakovaně předkládat stejné dokumenty, se MK od roku 2015 do roku 2020 snažilo zavést do praxe. Přestože za něj vydalo více než 4,5 milionu korun, projekt bez jakéhokoliv výsledku v roce 2020 ukončilo. Nejenže se tak jedná o neúčelnou investici, ale pokračuje navíc i stav, kdy administrace dotací stále probíhá hlavně v listinné podobě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva