Patronkou 7. ročníku je Libuše Šmuclerová, generální ředitelka Ringier Axel Springer CZ. Zahajovací tisková konference odstartovala možnost přihlášek do letošního ročníku soutěže, jejichž uzávěrka je 25. září 2014 do 12.00hod. Hlavními partnery jsou již tradičně Allianz pojišťovna a nově Microsoft ČR. Odborným garantem je CRIF – Czech Credit Bureau, auditorem projektu pak NSG Morison.
Za 7 let porota vybírala z celkového počtu 72 018 podnikatelek, kdy v semifinále soutěžilo 1.747 žen. Z toho vzešlo za 6 let celkově 170 finalistek a následně 52 vítězek s nejlepšími ekonomickými výsledky, kdy některé z firem dosahovaly obratu až 3,6 miliard.
„Mým impulsem pro založení projektu OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP byla před 7 lety snaha upozornit na to, v čem můžeme ovlivnit svoji budoucnost, jak rozvinout naše podnikání, lépe řídit náš život, ale také ohlédnout se a uvědomit si, co všechno jsme dokázaly a vytvořily. Věřím, že snaha zasluhuje ocenění. Letošní mimořádné výsledky, téměř dvojnásobný počet podnikatelek a jejich spontánní reakce nás vedly k uspořádání konference Woman in Business a připravujeme změnu strategie našeho klubu,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka projektu a dodává „Mojí filozofií je, že každý člověk je zodpovědný sám za sebe. Nejen své okolí ale i společnost obecně ovlivňujeme svými činy, chováním a smýšlením. Tak se tvoří společnost. Proto v souvislosti s projektem často hovořím o hodnotách a společenské odpovědnosti. Važme si samy sebe.“
„Dvojnásobný nárůst letošních semifinalistek, které prošly striktním ratingovým sítem, je určitým signálem zlepšující se nálady podnikatelského prostředí u firem rodinného typu, což v loňském roce ještě spíše svědčilo o opačné tendenci. Tento mírný optimismus je způsoben, spíše než ekonomickým oživením, začínající zaangažovaností nástupců majitelů firem, a to jak dětí, tak mladších manažerů či externích poradců do jejich podnikání. Ti mají optimističtější, mnohdy i jiný náhled na chod firmy než zakladatelé, kteří bývají více konzervativní. Přesto jsme skeptičtí v dalším nárůstu prosperujících firem rodinného typu, jelikož stále malé procento z nich bere předání firmy na lehkou váhu, přestože se to bude převážné většiny z nich, tedy těch co začali v 90. letech podnikat, týkat. Proto se obáváme, že pokud nezačnou podnikatelé již nyní řešit co s firmou v budoucnosti, a to i za 10 let, prognóza, že jen 30 % podnikatelů se podaří převést firmu z 1. na 2. generaci se začne bohužel vyplňovat“, komentuje podnikatelské prostředí Radka Prachařová, manažerka vnějších vztahů z poradenské firmy NSG Morison.
„Ženy jako majitelky obchodních společností vykazují lepší průměrný rating při porovnání s aktivními obchodními společnostmi na celém trhu,“ uvedl na konferenci Pavel Finger, člen představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau, která je odborným garantem soutěže Ocenění Českých Podnikatelek. „Přitom z celkového počtu všech obchodních společností je 18,5 tisíce, tedy v přepočtu pouze 4,7% z nich, vlastněno českými ženami podnikajícími již před rokem 2010,“ upřesnil Pavel Finger a dodal: „Z pohledu těchto výsledků našeho hodnocení si lze jen přát, aby podíl žen podnikatelek u nás do budoucna rostl.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva