Podvodníci opět nezákonně přehlašují klienty od VZP k OZP

19.09.2016 16:38 | Zprávy

Podvodníci, kteří přehlašují klienty VZP bez jejich vědomí k Oborové zdravotní pojišťovně, opět řádí. Opakuje se tak historie z předchozích přeregistračních termínů.

Podvodníci opět nezákonně přehlašují klienty od VZP k OZP
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova ústředí VZP v bývalém hotelu Flora

Zatímco v prvním čtvrtletí letošního roku se na VZP obrátilo více než 250 klientů z Libereckého a Ústeckého kraje, že je kdosi bez jejich souhlasu přehlásil k OZP, nyní nově zaregistrovali už 55 takových případů pracovníci regionální pobočky VZP v Praze.  Lidé, kteří se takto nezákonně a nevědomky stali pojištěnci méně významné zaměstnanecké pojišťovny, pak požadují, aby byli znovu přihlášeni k VZP a mohli čerpat všechny výhody, které jim plynou z příslušnosti k nejsilnější pojišťovně v Česku.

Množství případů, kdy se lidé stali pojištěnci OZP, aniž by o tom věděli, spolu s faktem, že taková praxe pokračuje už několik přeregistračních období, vyvolává otázku, zda nejde ze strany doposud neznámých náborářů o organizovanou nezákonnou činnost. Důležité je také připomenout, že zákon pod hrozbou mnohamilionové pokuty zakazuje, aby pro pojišťovny dělaly nábor najaté firmy. Akvizici by měly pojišťovny dělat vlastními silami. Nabízí se proto i další otázka – kdo takto podvodně přehlašuje klienty k Oborové zdravotní pojišťovně?

Zaskočení lidé se o tom, že už nejsou klienty VZP, dozvídají často teprve poté, co jim do schránky přijde od OZP nový průkaz pojištěnce, případně poté, co je VZP poprosí o vyplnění dotazníku s cílem zjistit, proč od ní odešli. Pokud se nezákonně přehlášení klienti nechtějí se změnou smířit, mají dvě možnosti – buď se co nejdříve obrátit na pracoviště Oborové zdravotní pojišťovny a trvat na zrušení neplatné registrace, nebo požádat o asistenci VZP, která s vyřízením problému pomůže.

K tomu, aby klient změnil pojišťovnu, stačí vyplnit a podepsat přeregistrační formulář. Ten pak odnese nebo poštou zašle na kteroukoliv pobočku nově zvolené pojišťovny. Odhlašovat se u pojišťovny původní není potřeba. Změnu může každý udělat jednou za rok a na výběr má ze dvou termínů. Pokud podepíše a odevzdá přeregistrační formulář v období od 1. ledna do 31. března, stane se klientem nově vybrané pojišťovny od 1. července. Tutéž možnost má i v termínu od 1. července do 30. září, a pak se stane pojištěncem nové pojišťovny od začátku příštího roku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: VZP

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Pokles reálných mezd

To, že nám klesají reálné mzdy a vůbec klesá naše životní úroveň víme i bez toho, aniž byste nám to jako politici říkali. Mě spíš zajímá, co jako politici děláte proto, aby naše mzdy a životní úroveň byly lepší - vyšší?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad zveřejnil souhrnná data o digitalizaci Česka a Evropské unie

10:17 Český statistický úřad zveřejnil souhrnná data o digitalizaci Česka a Evropské unie

Obyvatelé Česka stále častěji používají mobilní bankovnictví, nakupují online a poslouchají hudbu či…