Masivní přesun rozličných aktivit do online světa umocněný pandemickou situací vytváří ideální podmínky pro hackery a podvodníky. Pachatelé majetkových deliktů přicházejí s propracovanými metodami, které není snadné prokouknout, a jejich oběti tak přicházejí o nemalé finanční prostředky nebo zneužitelné osobní údaje.
Počet tzv. phishingových a vishingových útoků umocněných metodami spoofingu rapidně narůstá. Jak ukazují data České bankovní asociace dorovnal již v prvním pololetí počet phishingových útoků loňský rok. Počet vishingových útoků, kdy se útočníci během telefonického hovoru například vydávají za bankéře či policisty, se dokonce šestinásobně zvýšil.
Nekalé postupy v obline prostředí přibližuje mimo jiné ředitel úřadu služby kriminální policie a vyšetřování Policejního prezidia České republiky plk. Luděk Fiala: „Vishing je technika založená na vyvolání strachu a zpanikaření oběti. Klientovi útočník často volá v neobvyklý čas a vydává se za bankéře, případně policistu. S pomocí osobních údajů o klientovi, které získal například v internetovém prostředí, mnohdy ze sociálních sítí, si získá jeho důvěru. Ten pak snadno uvěří, že jeho účet byl napaden a jediné, co jeho prostředky „zachrání“, je jejich odeslání na účet, který mu falešný bankéř sdělí. Útočník klienta následně instruuje, jak transakci autorizovat.“ Zároveň dodává, že praktiky útočníků se mohou lišit: „Útočníci někdy cílí na údaje k platební kartě, jindy na přihlašovací údaje do internetového bankovnictví. Objevují se i případy, kdy útočník svou oběť přesvědčí, aby ze svého účtu vybrala hotovost a vložila ji vkladomatem na bitcoiny.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva