Policie ČR: Letecká služba má nový letecký simulátor pro výcvik pilotů i palubních techniků

06.12.2024 10:17 | Tisková zpráva

Realitu každého letu přináší pilotům a palubním technikům Letecké služby Policie ČR nový pomocník. Všestranný a špičkový letový trenažer umožňuje zdokonalovat a vzdělávat se v letových a navigačních postupech FNPTII MCC (Flight Navigation Procedure Trainer II Multi Crew Coordination).

Policie ČR: Letecká služba má nový letecký simulátor pro výcvik pilotů i palubních techniků
Foto: Policie ČR
Popisek: Policie ČR, logo.

Tento simulátor zcela mění přístup k tréninku leteckého personálu. Každý pilot musí pravidelně trénovat letecké dovednosti a vzdělávat se v postupech při krizových situacích, které během letu mohou nastat. Do doby pořízení multifunkčního letového trenažeru veškeré výcviky a takzvané kondiční lety probíhaly jen přímo ve vzduchu. Nyní mohou odlétat díky novému tréninkovému nástroji až 80% výcviků na zemi v bezpečí simulovaného prostředí.

Trénink s pocitem skutečnosti

Tento simulátor přináší posádkám jedinečný zážitek. „Cítíte se, jako kdybyste opravdu letěli,“ nadšeně komentují piloti, kteří už simulátor vyzkoušeli. Díky sofistikovaným technologiím si posádky užijí dojem skutečného letu, a to včetně autentických vibrací a zvukových efektů či pocitu opravdového náklonu vrtulníku, což umocňuje pocit skutečného letu.

Palubní technici mohou využívat virtuální realitu, kterou jim přináší speciální brýle, a piloty čeká plátno s realistickým zobrazením krajiny i nejrůznějších prostředí, od přistání na heliportu na nemocnici Motol až po prostředí zahraničních misí, jako bylo například Bulharsko, kde posádka letecké služby pomáhala při hašení požárů (více ZDE).

Na trenažéru lze simulovat lety ve dne i v noci, hustou oblačnost, létání s brýlemi pro noční vidění NVG, ovládání termovize pro pátrání a záchranu životů či záchranné práce pomocí palubního jeřábu. Simulátor lze rovněž využít pro výcvik hašení požárů a piloti si mohou vyzkoušet různé typy krizového přistání či let za nekomfortních podmínek, jakým může být například let pouze za pomoci přístrojů.

Kromě těchto výcviků bude simulátor využíván pro takzvané kondiční lety posádek a bude tak zvyšována úroveň jejich připravenosti a profesionality. Díky všem těmto možnostem dojde ke značné finanční úspoře.

Pořízením tohoto multifunkčního trenažéru, dodaného španělskou společností Entrol a spolufinancovaného Evropskou unií, zvyšuje Policie ČR své schopnosti reagovat na výzvy související s přírodními katastrofami a novými bezpečnostními hrozbami. Firma pro potřeby výcviků poskytla simulátor, který není pro konkrétní typ vrtulníku, ale genericky simuluje dvoumotorový turbínový vrtulník lehké kategorie. Nenahrazuje tedy plný letový simulátor FSS (Full Flight Simulator) pro jednotlivé typy vrtulníků - EC-135 a Bell-412, které používá Letecká služba Policie ČR a na které létají posádky do zahraničí na pravidelný trénink.

Tento simulátor byl implementován do naší výcvikové organizace Letecké služby Policie ČR a byl schválen Úřadem pro civilní letectví v říjnu letošního roku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Proč jste při předkládání zákona o střetu zájmů postupoval tak, jak jste postupoval?

Soud zákon shodil ze stolu ne kvůli obsahu, ale formě, jakou byl přijat. Přitom kdybyste postupoval tak, jak se má, zákon by přeci taky prošel nebo myslíte, že ne? A myslíte, že je obecně transparentní postupovat tak, jak jste postupoval vy, tedy že jste zákon chtěl prosadit jen jako přílepek bez to...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

22:31 VZP: Hrazení služeb nutričního terapeuta

V jakých případech jsou hrazeny služby nutričního terapeuta zdravotní pojišťovnou?