Rekonstrukce silnice III/34026 Chrudim, železniční přejezd – s napojením na silnici I/37 nedaleko obce Vestec, byla posledním projektem, který neměl jistotu celé dotace. Na dnešním 60. zasedání Výboru Regionální rady Severovýchod se však členové shodli na potřebném přesunu uvolněných financí, čímž tento projekt získal zbývající tři miliony korun. V tuto chvíli ROP Severovýchod zdárně směřuje k proplacení posledních financí, což by se mělo podařit na konci května.
Projekt na rekonstrukci silnice III. třídy v Chrudimi měl do dnešního dne jistotu 33milionové dotace. Ve své žádosti však chtěl kraj ještě o zhruba tři miliony více. Ty v danou dobu nebyly v dané oblasti podpory ROP Severovýchod k dispozici. Kraj tak musel čekat. „Předpokládali jsme, že se podaří díky úsporám a s využitím možnosti dílčích přesunů financí mezi jednotlivými prioritními osami potřebné prostředky uvolnit. V tuto chvíli tak jsou pokryty všechny projekty, které byly v rámci ROP Severovýchod schváleny. V nejbližších dvou týdnech očekáváme proplacení posledních dvou žádostí o platbu,“ upřesnila ředitelka Úřadu Regionální rady Severovýchod Lenka Vašátková. V červnu tak už bude jasno, jak si ROP Severovýchod v uplynulých devíti letech vedl. „Jsem přesvědčen, že procento vyčerpaných prostředků se bude velmi blížit ke stu procentům. Věřím, že u nedočerpaných financí se dostaneme pod půl procenta celkové alokace,“ uvedl Lubomír Franc, 1. místopředseda Regionální rady Severovýchod a hejtman Královéhradeckého kraje. Aktuálně je ROP Severovýchod z hlediska proplacených financí čtvrtým nejúspěšnějším operačním programem v zemi a mezi ostatními regionální operačními programy mu patří druhé místo.
ROP Severovýchod se zaměřil na podporu projektů ve čtyřech základních oblastech, jimiž byly dopravní infrastruktura, rozvoj měst a obcí, cestovní ruch a inovace praktické výuky na středních školách spolu s podporou revitalizace brownfieldů. Druhou nejžádanější oblastí, kam peníze směřovaly, byly právě rekonstrukce silnic II. a III. třídy spolu s dalšími dopravními stavbami, které usnadňují život nejen řidičům, ale i cestujícím hromadnými dopravními prostředky anebo cykloturistům.
„Rekonstrukce silnic II. a III. třídy patří k těm nejdůležitějším a potažmo i nejpalčivějším tématům, jelikož počet úseků silnic, které by bylo potřeba modernizovat, je vyšší než objem financí, který bylo možné z ROP Severovýchod uvolnit,“ poznamenal Martin Netolický, 2. místopředseda Regionální rady Severovýchod a hejtman Pardubického kraje. Celkem bylo v celé této oblasti schváleno 191 projektů, které si mezi sebe rozdělily bezmála 7,8 miliardy korun.
Jak byly prostředky v prioritní ose 1 využity:
|
Podané projektové žádosti |
Podpořené projekty |
||
Kraj |
Počet |
Požadované dotace v Kč |
Počet |
Schválené dotace v Kč |
Královéhradecký kraj |
87 |
3 622 563 126,05 |
76 |
2 828 812 326,21 |
Liberecký kraj |
92 |
3 676 375 772,25 |
72 |
2 426 810 890,46 |
Pardubický kraj |
52 |
3 749 321 156,36 |
43 |
2 514 284 013,40 |
Celkem |
231 |
11 048 260 054,66 |
191 |
7 769 907 230,07 |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva