Potenciál elektromobility v ČR je velký, ale podpora státu je nedostatečná, uvedla v průzkumu více než polovina podnikatelů

19.03.2024 18:33 | Tisková zpráva

Podle výzkumu, který si v únoru letošního roku nechala zpracovat firma ChargeUp od společnosti Ipsos, má 40 % českých podnikatelů pozitivní vztah k elektromobilitě. Z analýzy odpovědí navíc vyplynulo, že podniky a živnostníci jsou dobře informováni o možnostech získání státních dotací na elektromobily a dobíjecí stanice. Většina z nich ale přesto považuje podporu ze strany státu za nedostatečnou. „Významnou bariérou je nedostatečná dobíjecí síť,“ řekl na tiskové konferenci v komplexu Masaryčka výkonný ředitel firmy ChargeUp Daniel Ševčík.

Potenciál elektromobility v ČR je velký, ale podpora státu je nedostatečná, uvedla v průzkumu více než polovina podnikatelů
Foto: Screen: ChargeUp
Popisek: ChargeUp.

Více než dvě třetiny podnikatelů odpovědělo, že jsou seznámeni s oběma formami státní podpory, což naznačuje vysoký zájem o elektromobilitu. Přesto si zatím o dotaci na nákup elektromobilů požádalo pouze sedm procent a na dobíjecí infrastrukturu šest procent dotázaných,“ zmiňuje výsledky výzkumu Daniel Ševčík.

Česká společnost ChargeUp je jedním z největších dodavatelů komplexního řešení pro firemní, veřejné i domácí dobíjení složené ze špičkových stanic a příslušenství, spolehlivého řídicího softwaru ChargeUp CPO a souvisejících služeb. Také proto si ji společnost Penta Real Estate vybrala pro dodávku dobíjecí infrastruktury do svého unikátního projektu Masaryčka, který je dílem architektů z ateliéru proslulé Zahy Hadid.

Nadstandardní počet parkovacích míst pro elektroauta

Objekt spojující převážně kanceláře a prodejní plochy poskytuje v podzemních garážích 155 parkovacích míst, z nichž 45, tedy téměř třetina, je vybavena nebo připravena na instalaci dobíjecí stanice. „Aktuální podíl elektrických aut na trhu je v jednotkách procent, ale budovy musíme plánovat v horizontu desítek let. Vnímáme rostoucí zájem klientů a věříme v postupný výrazný rozvoj elektromobility, jsme na něj připraveni,“ říká obchodní ředitel Penta Real Estate Pavel Streblov.

Nyní je v Masaryčce instalováno 16 dobíjecích stanic, další ale přibydou dle požadavků klientů. „Penta prozíravě zvolila řešení, které bude možné podle potřeby rozšířit. Pod stropem garáže je totiž instalována sběrnice, z níž lze snadno svést kabel k zemi a připojit dobíjecí stanici,“ popisuje Daniel Ševčík a dodává, že v garáže osadili českými nabíječkami MyBox.

Komplexní řešení ChargeUp ovšem nespočívá pouze v přivedení elektřiny do auta. Kromě celkového řízení dobíjecí sítě, včetně autorizace uživatelů a monitorování alarmů, například při výpadcích, nabízí také dynamický pricing, správu dobíjení firemních flotil a možnost vystavení podkladů pro vyúčtování. „Díky našemu softwarovému řešení umíme pracovat s flexibilním řízením zátěže nabíjení, což znamená, že auta získají požadovaný dobíjecí výkon, ale zároveň nepřekročí maximální elektrický odběr budovy,“ vysvětlil Daniel Ševčík, a dodal, že jejich systém úspěšně funguje u řady firemních zákazníků a také ve dvou evropských městech – v norském Oslu a švédském Göteborgu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

Jak byste definovala dezinformace?

Jak a kdo by podle vás měl posuzovat, co je a co není pravda? A co když se pravda ukáže vlivem času, což se dost často stává? Víte já bych od ODS čekal, že budete bojovat spíš za svobodu slova a ne dělat pravý opak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha iniciovala úpravy zákona o silniční dopravě

11:28 MHMP: Praha iniciovala úpravy zákona o silniční dopravě

Hlavní město vyjednalo a prosadilo některé návrhy do novely zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopra…