„Denně dostáváme informace od řemeslných cechů a společenstev zapojených do projektu Fandíme řemeslu,“ říká jeho garant Josef Jaroš. „Dovídáme se, jak se živnostníci, kteří byli ještě před pár týdny na roztrhání, perou se současnou situací, a jak vidí svou nejbližší budoucnost,“ říká Jaroš, který je zároveň většinovým vlastníkem české poradenské skupiny Apogeo.
Podle Pavla Žatečky, výkonného ředitele Cechu malířů, lakýrníků a tapetářů ČR teď například továrny, které nemají práci pro své zaměstnance, přesunují lidi do údržby. „Dělají řemeslné práce, které nějak zvládnou: malují, natírají, zedničí, montují sádrokartony,“ vypočítává Žatečka.
To všechno jsou alečinnosti, které měli dělat řemeslníci v následujících měsících a o dovolených. Krize tak bude na řemesla dopadat i s odstupem času.
Čeští pěstitelé květin sdružení ve Svazu květinářů a floristů ČR zase odhadují své nynější každodenní ztráty v průměru na 12 milionů korun denně. „Ztráty u prodejců květin dosahují dokonce 13,5 milionu korun denně,“ uvádí Jiří Horák, předseda svazu. Obrovské množství zahradnické produkce se podle něj stalo odpadem.
Projekt Fandíme řemeslu, který zastřešuje Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, ale neeviduje jen stížnosti. Jeho účastníci aktivně usilují o to, aby oni i jejich kolegové přečkali krizi co možná nejlépe.
Takového druhu je například iniciativa dalšího z profesních spolků zapojených do projektu, Českého kadeřnického institutu.
„Část kadeřníku a kosmetiček uklízí provozovny a tvoří edukativní videa a zprávy pro své klienty, kteří za nimi nemohou, část se pokouší různými způsoby prodávat vouchery na své služby a výrobky,“ popisuje předseda institutu Milan Dočkal.
Proto vznikl projekt „Antivir“, na němž se s institutem podílí firma BTN Consulting a crowdfundingová platforma HitHit.cz.
„Projekt cílí na kadeřníky, kteří nemají svůj e-shop a nemůžou nasměrovat věrné zákazníky nebo své podporovatele někam, kde by si mohli službu nebo výrobek zakoupit,“ vysvětluje Dočkal. „Stačí na stránkách www.hithit.com vytvořit svou prezentaci, zvolit si cílovou částku, kterou chcete získat a pozvat své nejvěrnější klienty, aby vás podpořili,“ popisuje.
„Prolomili jsme všechna pravidla a formality, které jsme doteď od projektů vyžadovali. Jsme připraveni pomoci všem, kdo to v souvislosti s COVID-19 potřebují,“ potvrzuje Aleš Burger z platformy Hithit.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva