„Dokončený celý obchvat bude sloužit především k odklonu tranzitní dopravy mimo město Znojmo, což bude mít vliv na bezpečnost silničního provozu a zlepšení životního prostředí v celém městě. Vybudováním obchvatu dojde také ke zvýšení plynulosti dopravy a tím i k úspoře nákladů a snížení emisí“, komentoval zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Stavba II. části obchvatu je součástí souboru tří staveb severního silničního obchvatu města Znojma. Spolu s rozestavěnou I. částí a připravovanou III. částí bude tvořit ucelený obchvat města.
Silnice I. třídy I/38 je po silnicích I/11 a I/35 třetí nejdelší na území Česka. Spojuje města Česká Lípa, Mladá Boleslav, Nymburk, Kolín, Kutná Hora, Havlíčkův Brod, Jihlava, Znojmo a pokračuje dále do Rakouska. Celková délka silnice je 256 km.
V předmětném území je silnice I/38 frekventovanou spojnicí Jihomoravského kraje s Rakouskem. Cesta přes Znojmo po silnici I/38 patří hlavně v létě mezi hlavní trasy pro občany z Česka a Polska při cestě k moři do Chorvatska a Itálie. Denně městem projede až dvaadvacet tisíc aut, což způsobuje rozsáhlé dopravní komplikace a nesnesitelné životní podmínky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva